ارتقای چهارپله‌ای ایران در شاخص نوآوری در یک سال !

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری خبر داد ارتقای چهارپله‌ای ایران در شاخص نوآوری در یک سال ! معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، در بازدید از مرکز رشد و نوآوری نوشهر با تأکید بر اینکه قطعاً پس از این سفر اتفاقات خوبی برای مراکز رشد و نوآوری استان رقم خواهد خورد، گفت: با تمام توان از […]

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری خبر داد

ارتقای چهارپله‌ای ایران در شاخص نوآوری در یک سال !

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، در بازدید از مرکز رشد و نوآوری نوشهر با تأکید بر اینکه قطعاً پس از این سفر اتفاقات خوبی برای مراکز رشد و نوآوری استان رقم خواهد خورد، گفت: با تمام توان از فعالیت‌های فناورانه استان حمایت می‌کنیم.

به گزارش سیتنا، سورنا ستاری در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران حاضر در مرکز رشد نوشهر گفت: این سفر فرصتی برای بازدید از دستاوردهای فناورانه و خلاقیت‌های جوانان فعال در مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان غرب استان مازندران فراهم کرد. مازندران از نظر نیروی انسانی نوآور و جاذبه‌های طبیعی دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که می‌توان این جاذبه‌ها را با موضوع دانش‌بنیان و انجام اقدامات فناورانه تقویت هم کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ادامه داد: قطعاً پس از این سفر اتفاقات خوبی برای مراکز رشد و نوآوری و توسعه پارک علم و فناوری استان خواهد افتاد. فضایی که در اختیار جوانان این شهر برای فعالیت‌های فناورانه در مراکز رشد و نوآوری قرار دارد باید بهبود یابد تا مسیر پیشرفت فعالیت‌های علمی و فناورانه آنها هموار شود. قطعاً با همکاری استاندار در این شهر اتفاقات خوبی در این حوزه رخ می‌دهد و با تمام توان از فعالیت‌های جوانان و فناورانه در این استان حمایت می‌کنیم.

ستاری همچنین در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره جایگاه شاخص نوآوری ایران گفت: بخش عمده‌ای از این موضوع مرتبط با مباحث و شرایط عمومی اقتصادی کشور است. اما با این حال و با توجه به اینکه شرایط اقتصادی سال گذشته مناسب نبود شاهد چهار رتبه ارتقاء در شاخص نوآوری بودیم.

وی تأکید کرد: از ابتدای فعالیت دولت تاکنون ۶۰ رتبه کاهش در این شاخص را داشتیم که رقم قابل‌توجهی است. قطعاً امسال با توجه به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش میزان فروش آنها و همچنین بهبود شرایط اقتصادی کشور که از ماه‌های نخست سال‌جاری شاهد آن هستیم این رتبه بیشتر ارتقاء می‌یابد.