آغاز کشف موادمخدر با استفاده از خدمات ماهواره‌ای !

آغاز کشف موادمخدر با استفاده از خدمات ماهواره‌ای ! در راستای بهره‌مندی و استفاده پلیس موادمخدر از خدمات ماهواره‌های سنجش از دور، تفاهم همکاری پژوهشگاه فضایی و پلیس مبارزه با موادمخدر منعقد شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت ارتباطات، تفاهم‌نامه همکاری‌ دو جانبه پژوهشگاه فضایی ایران و پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با […]

آغاز کشف موادمخدر با استفاده از خدمات ماهواره‌ای !

در راستای بهره‌مندی و استفاده پلیس موادمخدر از خدمات ماهواره‌های سنجش از دور، تفاهم همکاری پژوهشگاه فضایی و پلیس مبارزه با موادمخدر منعقد شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت ارتباطات، تفاهم‌نامه همکاری‌ دو جانبه پژوهشگاه فضایی ایران و پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با هدف بهره‌مندی پلیس از خدمات سنجش از دور، به امضای رؤسای این دو سازمان رسید.

این تفاهم‌نامه برای همکاری مشترک دو سازمان در زمینه‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزش‌های کاربردی برای اعضای هیأت علمی، محققان پژوهشگاه و پلیس در حوزه فناوری‌ها و خدمات سنجش از دور منعقد شده است.

در مراسم امضا این تفاهم‌نامه که با حضور حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران و محمدمسعود زاهدیان، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا برگزار شد، زاهدیان با تأکید بر اینکه پلیس با بهره‌مندی فناوری‌های روز از جمله فناوری‌های فضایی در اجرای دقیق‌تر و هوشمندانه مأموریت‌های خود تلاش می‌کند، گفت: همکاری مشترک نیروی انتظامی و پژوهشگاه فضایی ایران که با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته قدم ارزشمندی است.

وی افزود: پژوهشگاه فضایی گام‌های بلندی برای کاربردی کردن فناوری فضایی در کشور برداشته است که بسیار مهم است.

صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز با بیان اینکه در جهان امروز از فناوری فضایی به عنوان یک اقتصاد نوظهور یاد می‌شود، گفت: این پژوهشگاه حدود یک سال است که افزون بر انجام وظایف خود در توسعه فناوری فضایی در کشور، تمرکز خود را بر ارائه خدمات فضاپایه قرارداده و در این عرصه به دستاوردهایی برای همکاری با دیگر ارگان‌‌ها نیز دست یافته است.

وی با اشاره به حوزه فعالیت پلیس موادمخدر افزود: حوزه فعالیت این بخش حد و مرزی ندارد و امیدواریم داده‌های سنجش از دور بتواند در این حوزه خدماتی را ارائه دهد.

پیش از این وزیر ارتباطات از کشف یک مزرعه ۷۰ هکتاری خشخاش توسط پژوهشگاه فضایی ایران با استفاده از داده‌های فضایی خبر داده بود.