اوباما سرانجام با گوشی قدیمی بلک‌‌بری خود خداحافظی کرد

اوباما سرانجام با گوشی قدیمی بلک‌‌بری خود خداحافظی کرد باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا سرانجام امکان یافت به جای گوشی قدیمی بلک‌‌بری خود از گوشی جدیدتری استفاده کند، هرچند وی در این زمینه هم از محدودیت‌های خاصی برخوردار خواهد بود. به گزارش فارس به نقل از فورچون، اوباما به دلایل امنیتی همچنان حق نخواهد داشت از […]

اوباما سرانجام با گوشی قدیمی بلک‌‌بری خود خداحافظی کرد

باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا سرانجام امکان یافت به جای گوشی قدیمی بلک‌‌بری خود از گوشی جدیدتری استفاده کند، هرچند وی در این زمینه هم از محدودیت‌های خاصی برخوردار خواهد بود.

به گزارش فارس به نقل از فورچون، اوباما به دلایل امنیتی همچنان حق نخواهد داشت از گوشی خود برای عکاسی، ارسال پیام و حتی پخش موسیقی استفاده کند.

وی در این مورد به شوخی گفته است: با این وضعیت اوضاع شبیه این است که یک بچه ۳ ساله از گوشی‌های اسباب‌بازی که فقط چند قطعه آهنگ پخش می‌کنند، استفاده کند.

گوشی بلک‌‌بری اوباما در زمانی که وی پا به کاخ سفید گذاشت، گوشی پیشرفته‌ای بود، اما در سال‌های اخیر فن‌آوری به سرعت پیشرفت کرده است.

وی به علت مشکلات امنیتی اجازه استفاده از آیفون را هم نداشته است.

هنوز فاش نشده که اوباما از چه گوشی به جای گوشی بلک‌‌بری کهنه‌‌اش استفاده می‌کند، اما ممکن است یک گوشی اندرویدی باشد.

در سال ۲۰۱۴ اعلام شد که کاخ‌سفید در حال آزمایش گوشی‌های اندرویدی تازه‌ای است که قابلیت کاربرد ایمن را دارند. همچنین در ماه آوریل مشخص شد که برخی کارکنان کاخ سفید از آیفون استفاده می‌کنند.

 

برخی منابع هم می‌گویند اوباما هنوز از یک گوشی بلک‌‌بری استفاده می‌کند. اما این گوشی کاملاً ارتقا یافته و به شدت ایمن شده است. لذا بعید نیست گوشی مورد استفاده اوباما همچنان یک بلک‌‌بری باشد.