خودروهای پسماند فاقد معاینه فنی حذف می‌شوند

خودروهای پسماند فاقد معاینه فنی حذف می‌شوند معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از حذف خودروهای پسماند فاقد معاینه فنی از چرخه خدمات و تخلیه موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ‌‌ها طی آینده نزدیک خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، محسن پورسیدآقایی در سیزدهمین جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا، با تأکید بر نقش معاینه فنی در کاهش آلایندگی […]

خودروهای پسماند فاقد معاینه فنی حذف می‌شوند

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از حذف خودروهای پسماند فاقد معاینه فنی از چرخه خدمات و تخلیه موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ‌‌ها طی آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محسن پورسیدآقایی در سیزدهمین جلسه کمیته کاهش آلودگی هوا، با تأکید بر نقش معاینه فنی در کاهش آلایندگی خودرو‌ها بر نظارت و اتخاذ تصمیمات سختگیرانه بیشتر معاینه فنی خودروهای حمل زباله تأکید کرد و گفت: به‌زودی خودروهای پسماند که فاقد معاینه فنی هستند یا نتوانند گواهی معاینه فنی اخذ کنند از چرخه خدمات‌دهی حذف خواهند شد.

وی از نصب فیلتر دوده بر روی ۵۰ دستگاه اتوبوس دوکابین شرکت‌واحد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: پیگیری‌ها برای کنترل معاینه فنی خودروهای نظامی همچنان در حال انجام است اما تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

معاون شهردار تهران به کنترل و نظارت معاینه فنی خودروهای سنگین با هدف کاهش آلودگی هوا که از سال گذشته آغاز شده اشاره کرد و گفت: تعداد موارد بازرسی خودروهای سنگین توسط اکیپ‌های سیار معاینه فنی از ابتدای سال به سه هزار مورد رسیده است.

به گفته پورسیدآقایی نسبت مردودی‌های خودروهای سنگین، از حدود ۲۵ درصد سال گذشته به حدود ۲۱ درصد رسیده است که نشانه بهبود وضعیت این دسته از خودرو‌هاست.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: تا پایان تابستان، با هماهنگی پلیس راهور و دادستانی، موتورسیکلت‌های رسوبی به‌طور کامل از پارکینگ‌‌ها تخلیه خواهند شد.

برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در پایتخت

همچنین سرهنگ مسعود جبارزاده، معاون عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در پایتخت خبر داد.

جبارزاده با اشاره به برخورد پلیس با خودروهای آلاینده و دودزا اظهار کرد: مسأله محیط‌زیست و آلودگی هوا جزء اولویت‌های اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ است و در همین راستا نیز همواره توجه جدی به این مسأله وجود داشته و با خودروهای آلاینده و دودزا برخوردی جدی شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۸۴ دستگاه وسیله‌نقلیه دودزا و آلاینده از سوی پلیس توقیف و روانه پارکینگ شده است، خاطرنشان کرد: برخی از شهروندان تصور می‌کنند که چنین طرح‌هایی تنها در نیمه دوم سال اجرا می‌شود، اما باید بدانند که اجرای چنین طرح‌هایی تعطیل نشده و در بهار و تابستان نیز اجرا می‌شود.

جبارزاده درباره چگونگی برخورد با خودروهای آلاینده نیز گفت: مأموران پلیس در صورت مشاهده چنین خودروهایی علاوه بر صدور جریمه، اقدام به فک پلاک این خودرو‌ها کرده و آنها را به تعمیرگاه اعزام می‌کنند و مالکان نیز موظفند تا ۱۰ روز نسبت به رفع نقص خودروی خود اقدام کنند.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: پس از رفع نواقص کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی از خودرو بازدید کرده و تنها در صورت تأیید کارشناس، پلاک این خودرو‌ها بازگشت داده می‌شود.

به گفته وی در برخورد پلیس با خودروهای دودزا و آلاینده علاوه بر خودروهای شخصی با خودروهای عمومی و دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف نیز برخورد خواهد شد.

گفتنی است که کمیته پیگیری برنامه‌های کاهش آلودگی هوا از سال گذشته در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران آغاز به‌کار کرده است که علاوه بر مدیران حوزه ترافیک شهرداری، نمایندگان پلیس راهور و اداره راه استان تهران هم حضور دارند.