قرارداد یک میلیون دلاری ایران و چین از جنس دانش‌بنیان

به همت یک شرکت نانویی محقق شد قرارداد یک میلیون دلاری ایران و چین از جنس دانش‌بنیان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو، طی قراردادی پنج ساله به ارزش یک‌میلیون دلار تجهیزات نانویی به همراه بسته‌های آموزشی به چین صادر می‌کند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، فائقه اسلامی‌پور، […]

به همت یک شرکت نانویی محقق شد

قرارداد یک میلیون دلاری ایران و چین از جنس دانش‌بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه نانو، طی قراردادی پنج ساله به ارزش یک‌میلیون دلار تجهیزات نانویی به همراه بسته‌های آموزشی به چین صادر می‌کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، فائقه اسلامی‌پور، مدیرعامل این شرکت نانویی با بیان اینکه این قرارداد در سال ۱۳۹۴ منعقد شده است، افزود: بر همین اساس در سال اول دو دستگاه، در سال دوم، ۱۰ دستگاه و در سال سوم، ۱۵ دستگاه به چین صادر شده است.

وی اضافه کرد: قرار است در مجموع تا پایان سال پنجم، ۱۰۵ دستگاه به ارزش یک‌میلیون دلار به کشور چین صادر شود و این دستگاه‌ها شامل تجهیزات الکتروریسی، اسپاترینگ و انفجار سیم است.

مدیرعامل این شرکت فعال در حوزه نانو گفت: این شرکت با استفاده از تجربه کشور در آموزش نانو به دانش‌آموزان ایرانی، موفق به صادرات محصولات و خدمات آموزشی به سایر کشور‌ها شده است.

وی می‌افزاید: ما در این چند سال فعالیت، در کشورهای مختلفی از جمله هند، اندونزی، ترکیه و عمان کارگاه‌های آموزش فناوری نانو برگزار کرده و در جلسات و نمایشگاه‌های مرتبط مشارکت داشته‌ایم.

اسلامی‌پور ادامه داد: نتیجه این فعالیت‌ها قراردادی پنج ساله در زمینه صادرات بسته‌های آموزشی فناوری نانو است که با یک شرکت چینی منعقد شده که در این بسته صادراتی آموزشی، چند کارگاه آموزشی نیز وجود دارد که برای دانش‌آموزان چینی برگزار شده است.

اسلامی‌پور همچنین با بیان اینکه، یک قرارداد دیگر با یک شرکت عمانی به امضا رسانده‌ایم که به موجب آن یک پورتال آموزشی در کشور عمان راه‌اندازی کنیم، افزود: این پورتال به دو زبان عربی و انگلیسی آماده شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی گفت: این پورتال در سه سطح مقدمانی، متوسط و پیشرفته آماده شده که برای دانش‌آموزان دبستانی (دوره مقدماتی)، مقطع متوسطه و دانشجویان لیسانس (دوره متوسط) و دانشجویان دکتری و پسادکتری (دوره پیشرفته) قابل استفاده است.

به گفته وی، امروزه فناوری نانو سهم بزرگی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است که در این میان تربیت نیروی انسانی متخصص، نقش ویژه‌ای دارد. راهبرد اصلی این شرکت نیز تمرکز بر بخش آموزش و بسته‌های آموزشی و صادرات این توانمندی به کشورهای مختلف است.