چرا پایتخت اقتصادی کشور از پایتخت سیاسی جدا نمی‌شود؟

چرا پایتخت اقتصادی کشور از پایتخت سیاسی جدا نمی‌شود؟ نماینده سیرجان در تذکری به رییس‌جمهور بر لزوم جدا کردن پایتخت اقتصادی کشور از پایتخت سیاسی تأکید کرد و آن را به عنوان یکی از راه‌های رسیدگی به معضلات تهران دانست. به گزارش ایسنا، شهباز حسن‌پور در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی دیروز مجلس خطاب […]

چرا پایتخت اقتصادی کشور از پایتخت سیاسی جدا نمی‌شود؟

نماینده سیرجان در تذکری به رییس‌جمهور بر لزوم جدا کردن پایتخت اقتصادی کشور از پایتخت سیاسی تأکید کرد و آن را به عنوان یکی از راه‌های رسیدگی به معضلات تهران دانست.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن‌پور در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی دیروز مجلس خطاب به رییس‌جمهور به اعضای هیأت دولت گفت‌: در شرایطی که یکی از راه‌های رسیدگی به معضلات کشور در تهران جدا کردن پایتخت سیاسی از پایتخت اقتصادی است سؤال این است که چرا دولت این کار را انجام نمی‌دهد؟

وی طرح این درخواست که استان کرمان به عنوان پایتخت اقتصادی اعلام شود گفت: کرمان از صد‌‌ها امتیاز خاص و ویژه برای تبدیل شدن به پایتخت اقتصادی برخوردار است که از جمله آن داشتن ظرفیت‌های ناب گردشگری هزاران گونه گیاهان دارویی و معادن بی‌شمار با بیش از ۵۰ نوع ماده معدنی و محصولات باغی است که به‌طوری که کرمان به عنوان بهشت معادن تعبیر می‌شود و ۲۵ درصد محصولات باغی در این استان تولید می‌شود.

 

نماینده سیرجان در پایان با تأکید بر لزوم اجرایی شدن مصوبه دولت در پرداخت وام ازدواج گفت که ۲۱ درصد جمعیت کشور یعنی ۴ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد، ۳ میلیون تحت پوشش کمیته بهزیستی، ۱۱ میلیون کارگر و ۳ میلیون معسر منتظر دریافت سبد کالا هستند که لازم است دولت اقدامات لازم را انجام دهد.