دولت نباید در قیمت گذاری برنج دخالت کند

دولت نباید در قیمت گذاری برنج دخالت کند نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: دولت نباید به قیمت گذاری نرخ برنج ورود کند، زیرا دولت برای برنج خرید تضمینی ندارد بلکه این خرید توافقی است.  به گزارش خانه ملت، محمدحسین‌قربانی درباره وضعیت واردات برنج در کشور، خاطرنشان کرد: نباید در اعیاد یا ماه مبارک […]

دولت نباید در قیمت گذاری برنج دخالت کند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: دولت نباید به قیمت گذاری نرخ برنج ورود کند، زیرا دولت برای برنج خرید تضمینی ندارد بلکه این خرید توافقی است.

 به گزارش خانه ملت، محمدحسین‌قربانی درباره وضعیت واردات برنج در کشور، خاطرنشان کرد: نباید در اعیاد یا ماه مبارک رمضان که تقاضای برنج بالا است ثبت سفارشات را افزایش دهیم یا تعرفه‌ها را کاهش دهیم و این درحالی است که با این اوصاف بدیهی است که شاهد حجم واردات برنج در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس با بیان این‌که برنج جزکالاهای اساسی زنجیره مصرف غذایی کشور است، گفت: نرخ برنج ایرانی نسبت به کیفیت و هزینه تولید نرخ مناسبی دارد اما دولت برای این‌که تمام افراد جامعه بتوانند برنج داخلی را خریداری کنند باید تمهیدات اقتصادی ویژه‌ای در نظر بگیرد.

 وی با بیان این‌که برنج باید بر طبق نیاز داخلی وارد شود نه این‌که ما با واردات بی‌رویه شاهد بی‌تدبیری در این راستا باشیم، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان تقاضای برای خرید برنج بیش از حد معمول است.

وی ادامه داد: ما در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید به تولید داخلی بهای ویژه‌ای بدهیم، زیرا دولت موظف است براساس نیاز خانوار کالاهای اساسی غذایی همچون برنج را برای شهروندان تأمین کند.

 نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس، خاطرنشان کرد: ما نباید با افراط در واردات برنج کمر تولید داخلی را بشکنیم تا تولید داخلی برای کشاورز مقرون به صرفه نباشد برای تنظیم بازار برنج باید نگاه دوبعدی داشت تا علاوه بر تقویت تولید داخلی واردات هم تنها برحسب نیاز داخلی کشور برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

 وی یادآور شد: برای تعادل نرخ برنج داخلی دولت موظف است برنج را بر حسب نیاز وارد کند و این در حالی است که نرخ برنج خارجی را نیز بازارهای بین‌المللی تعیین خواهد کرد.

 

 نماینده مردم آستانه‌اشرفیه، خاطرنشان کرد: دولت نباید به قیمت‌گذاری نرخ برنج ورود کند زیرا ثابت شده این ورود جز زیان و خسران در بخش کشاورزی چیزی ندارد، زیرا دولت برای برنج خرید تضمینی ندارد بلکه این خرید توافقی است زیرا شرایط محصول برنج با چای و گندم متفاوت است بنابراین اگر دولت قصد دارند خرید برنج را در سال آینده در دستور کار قرار دهند باید برای تعادل بازار برنج خرید توافقی داشته باشد.