عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادعای زیانده بودن خودروسازان کذب است عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادعای زیانده بودن خودروسازان را کذب دانست و گفت: خودروسازان قیمت خودرو را در صورتهای مالی، واقعی و به روز محاسبه نمیکنند در حالی که قیمت خودرو طی یک سال گذشته چند برابر شده است. سیدهحمیده زرآبادی […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس
ادعای زیانده بودن خودروسازان کذب است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادعای زیانده بودن خودروسازان را کذب دانست و گفت: خودروسازان قیمت خودرو را در صورتهای مالی، واقعی و به روز محاسبه نمیکنند در حالی که قیمت خودرو طی یک سال گذشته چند برابر شده است.
سیدهحمیده زرآبادی در گفتوگو با خانهملت درباره ضرورت حذف قیمت خودرو از سایتهای اینترنتی، اظهار داشت: حذف قیمتها تأثیر چندانی بر کاهش قیمت خودرو و مسکن نداشت و تنها باعث آرامش روانی و کاهش تشویش اذهان عمومی شد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورایاسلامی افزود: اگرچه مطرح میشود قیمت از آگهی خودرو و مسکن در سایتهای اینترنتی حذف شده، اما در جزییات این آگهیها قیمت درج شده یا سرنخی داده شده که خریدار و بازدیدکننده بتواند به راحتی قیمت نهایی کالا را تشخیص دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بر نحوه قیمتگذاری خودرو و اجرای تعهدات خودروسازان نظارتی وجود ندارد و تولیدکننده قیمت محصولات را تعیین میکند، اضافه کرد: ممکن است خودروسازان براساس سیاستهای خود قیمت خودرو را تغییر دهند؛ افزایش یا کاهش قیمت خودرو با خودروسازان ارتباط مستقیم دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو و ادعای این شرکت مبنی بر اینکه گرانی ناشی از ایراد فنی سیستم فروش بوده را بیزینس خودروسازان دانست و گفت: این شرکتها تنها به دنبال سود خود هستند در واقع با اقدام هفته گذشته ایرانخودرو سیگنالهایی به بازار مخابره شد که ترمز کاهش قیمت خودرو را کشید.
ایرانخودرو به دلیل ایراد فنی که باعث افزایش قیمت خودرو شد، جریمه شود
وی تصریح کرد: در صورتی که ادعای خودروسازان مبنی بر اینکه ایراد فنی باعث افزایش قیمت محصولات این شرکت شده را واقعی تصور کنیم، دولت باید به عنوان ناظر خودروساز را جریمه کرده تا از بروز مجدد این اتفاق جلوگیری کند، این گونه اقدامات باعث ایجاد تنش میشود.
وی با بیان اینکه در حالحاضر بازار خودرو برای خودروسازان مناسب شده است، گفت: محدودیت در واردات و برخی شرایط و تسهیلاتی که دولت برای خودروسازان در نظر گرفته باعث ایجاد بهترین شرایط برای این شرکتها شده است.
زرآبادی درباره ورود مجدد شورای رقابت به پروسه قیمتگذاری خودرو، عنوان کرد: باید دید با ورود مجدد شورای رقابت در پروسه قیمتگذاری، خودروسازان از قیمتهای تعیین شده تمکین میکنند یا نه، زیرا در حالحاضر خودروسازان با اهرمهایی مانند بیکاری کارگران و صورتهای مالی -که نشاندهنده ورشکستگی آنهاست- دولت را تهدید میکند و در نتیجه دولت نیز در برخورد با آنها دست به عصا عمل میکند.
زرآبادی با بیان اینکه خودروسازان بر بازار خودرو سوار هستند، افزود: قیمت خودرو تحت تسلط خودروسازان است.
وی ادامه داد: در صورتی که خودروسازان با کمبود قطعه روبهرو بوده و نمیتوانند تعهدات و فروشهای قبلی خود را تحویل دهند، چگونه خودروهایی با پنج درصد زیر حاشیه بازار به فروش میرساند.
زرآبادی درباره صورتهای مالی خودروسازان که نشاندهنده ورشکستگی آنهاست، تصریح کرد: خودروسازان در این صورتهای مالی قیمت واقعی خود را درج نمیکنند در واقع قیمت آنها براساس سال گذشته محاسبه میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.