لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی جهت تنقیح قوانین

لاریجانی خواستار شد لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی جهت تنقیح قوانین رییس مجلس شورای اسلامی درباره با تنقیح قوانین گفت: مواردی که معاونت قوانین مجلس در این زمینه مطرح کرده به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع پیدا می‌کند. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش معاونت قوانین مجلس […]

لاریجانی خواستار شد

لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی جهت تنقیح قوانین

رییس مجلس شورای اسلامی درباره با تنقیح قوانین گفت: مواردی که معاونت قوانین مجلس در این زمینه مطرح کرده به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع پیدا می‌کند.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش معاونت قوانین مجلس توسط امیدواررضای‌‌میرقائد گفت: گزارش معاونت قوانین باید پیش از صحن علنی قرائت می‌شد که به دلیل حضور نمایندگان، در صحن علنی مجلس قرائت شد.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف اجرایی باید با معاونت قوانین مجلس همکاری کنند تا تنقیح آن‌‌ها همانند تنقیح قوانین مالیاتی آماده شود.

وی با بیان این‌که باید فرمولی برای تصویب تنقیح در مجلس آماده و تصویب شود، افزود: تنقیحاتی که نص صریح و ضمنی شده باید در مجلس تعیین تکلیف شود که در این راستا پیشنهاد شده آیین‌نامه داخلی مجلس تغییر کند؛ اما تغییر آن در آیین‌نامه داخلی مجلس نیازمند تشکیل کمیسیون آیین‌نامه داخلی است که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست و پس از تشکیل آن صورت می‌گیرد.

 

لاریجانی با بیان این‌که در حال حاضر این طرح را باید به کمیسیون تخصصی ارجاع داد، تصریح کرد: کمیسیون تخصصی باید در خصوص این طرح نظر دهد و در صحن علنی تصمیم بگیریم و تا زمانی که آیین‌نامه تغییر نکرده، طرح‌ها به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود و پس از تغییر آیین‌نامه، کار‌‌ها سریع‌تر دنبال می‌شود.