خانوادهها شکایت از مدارس متخلف را چگونه گزارش کنند؟ مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزشوپرورش درباره چگونگی ثبت شکایت و روند رسیدگی به تخلفات کلیه مدارس توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما این است که هر مرجعی شکایت میکند نتیجهاش را بگیرد، حتی اولیاء اگر شکایتشان به […]
خانوادهها شکایت از مدارس متخلف را چگونه گزارش کنند؟
مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزشوپرورش درباره چگونگی ثبت شکایت و روند رسیدگی به تخلفات کلیه مدارس توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی ما این است که هر مرجعی شکایت میکند نتیجهاش را بگیرد، حتی اولیاء اگر شکایتشان به حق بوده و به نتیجه منجر شده باشد حتماً به آنها ابلاغ میکنیم. زهرا مظفر در گفتوگو با ایسنا، درباره روند رسیدگی به شکایات در آموزشوپرورش اظهار کرد: گزارش تخلفاتی که دریافت و به استان منعکس میکنیم جامعیت دارد و موارد مختلفی را در بر میگیرد که ممکن است مالی، اداری و آموزشی باشد. وی افزود: وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و آئیننامههای وزارت آموزشوپرورش است. علاوه بر ستاد، استانها خودشان دارای اداره حقوقی و هیأت تخلفات هستند و اگر صحت تخلفی محرز شود به هیأت تخلفات استان ارجاع میشود. مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه در ایام ثبتنام تعداد اندکی پرونده تخلف مدارس داشتهایم که بعضاً منجر به تذکر کتبی، درج در پرونده، صدور رأی، انفصال خدمت موقت یا دائم و تنزل پست به ویژه در تهران شدهاند گفت: البته شماری از پروندهها در مرحله صدور رأی و بررسی هستند اما به محض اینکه اطمینان حاصل کنیم با فرد خاطی برخورد خواهیم کرد. مظفر در پاسخ به اینکه چرا عمده شکایات مردم به جایی نمیرسد و اغلب تصور میکنند شکایت کردن تأثیری در عملکرد مدارس متخلف ندارد ؟ گفت: یکی از اهداف اصلی ما این است که هر مرجعی شکایت میکند نتیجهاش را بگیرد. حتی اولیاء اگر شکایتشان به حق بوده و به نتیجه منجر شده باشد حتماً به آنها ابلاغ میکنیم. برخی مواقع ممکن است اولیاء شکایاتی چون عدم رعایت محدودهبندی در ثبتنام داشته باشد که شاید غیرمنطقی باشد و مدرسهای که قصد ثبتنام در آن را دارند طبق آئیننامه اجرایی در محدوده محل سکونتشان نباشد، طبیعی است که مدرسه نمیتواند برای آنها کاری کند و باید به مدرسهای که در محدوده جغرافیایی سکونتشان است مراجعه کنند. وی ادامه داد: بر همه مدارس از جمله مدارس غیردولتی نظارت میکنیم، البته خود سازمان مدارس غیردولتی دارای شورای نظارتی در منطقه، استان و ستاد است و تخلفات دریافتی را به آنها ارجاع میدهیم تا موارد در شورای نظارت بررسی و در صورت لزوم صدور رأی انجام شود. تاکنون گزارشی مبنی بر استرداد وجه اضافی بر شهریه به اولیاء در مدارس غیردولتی نداشتیم؛ البته گزارش تخلف مدارسی که اقدام به دریافت شهریه غیرمصوب کنند به استان و شورای نظارت ستاد مرکزی ارائه میشود و در مرحله صدور رأی و بررسی قرار میگیرد و فرآیندی دارد که باید طی شود. مدیر کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزشوپرورش ضمن اعلام سامانه shekayat.medu.ir به اولیاء گفت: مردم میتوانند در صورت مشاهده تخلفات و یا شکایت از مدارس وارد این سامانه شده و شکایت خود را در بخش گزارش مردمی ثبت کنند. مظفر ادامه داد: ما روند رسیدگی به شکایات ثبت شده را روزانه بررسی میکنیم. اولیاء این اختیار را دارند که انتخاب کنند مایلاند منطقه شکایتشان را بررسی کند، یا استان و یا ستاد مرکزی؟ این اطمینانخاطر را به اولیاء میدهیم که شکایاتشان مورد بررسی قرار میگیرد و رسیدگی میشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.