افزایش تعداد ثبت شکایت از ارتباطات؛ ۵۱ درصد شکایات از اینترنت معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه میزان ثبت شکایات از خدمات ارتباطی در سامانه ۱۹۵ افزایش یافته است، از رسیدگی به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شکایت حوزه ICT در چهار ماهه اول امسال خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان […]
افزایش تعداد ثبت شکایت از ارتباطات؛ ۵۱ درصد شکایات از اینترنت
معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با بیان اینکه میزان ثبت شکایات از خدمات ارتباطی در سامانه ۱۹۵ افزایش یافته است، از رسیدگی به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شکایت حوزه ICT در چهار ماهه اول امسال خبر داد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیرماه ۳۰هزار و ۷۵۸ شکایت در سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ ثبت شده بود که به ۲۴ هزار و ۶۲۱ شکایت رسیدگی شده و ششهزار و ۱۳۷ شکایت در حال رسیدگی است.
وی درباره میزان شکایتهای ثبت شده در سامانه ۱۹۵ به تفکیک نوع سرویس افزود: حدود ۹۳ درصد از شکایتهای ثبت شده به موضوعات اینترنت (۵۱ درصد)، تلفن همراه (۲۷ درصد) و تلفن ثابت (۱۵ درصد) و هفت۷ درصد نیز به سرویسهای خدمات ارزشافزوده، تشعشعات، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان اختصاص دارد.
حقی اظهار داشت: به رغم افزایش ماهانه تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵، مدت زمان پاسخگویی به این شکایات از شش روز کاری در فروردین ماه به دو روز کاری در تیرماه کاهش یافته است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره مصداقهای شکایات ثبت شده گفت: پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتندهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیمکارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزشافزوده تلفن همراه و بستههای ترکیبی به ترتیب از مصداقهای پر تکرار شکایات ثبت شده است.
وی ارسال پیامک کد رهگیری ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵ با ماسک (Mask)، اصلاح فرآیند ثبت و رسیدگی به شکایات به منظور ایجاد سرعت بیشتر به روند رسیدگی به شکایات مردمی، اتصال سامانه ۱۹۵ به سامانه شاهکار برای احراز هویت مشترکان در زمان ثبت شکایت و بهروزرسانی عنوان و مصداقهای شکایات با توجه به موضوع و نوع خدمات ارائه شده اپراتورها را از اقداماتی عنوان کرد که در راستای بهبود فرآیند ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.
حقی درباره برنامه اقدامات آینده برای بهبود سامانه ۱۹۵ و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به شکایات حوزه ICT تصریح کرد: راهاندازی سامانه «ثبت درخواست» با هدف تفکیک موضوعات مربوط به شکایت و درخواست، افزودن منوی راهنما در هر یک از مراحل ثبت شکایات در سامانه به منظور اطلاعرسانی صحیح به مشترکان در زمان ثبت شکایت و طراحی و پیادهسازی فرآیند رسیدگی به شکایت با موضوع جمعآوری سرویس، از برنامههایی است که قصد داریم در طی سال جاری عملیاتی کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.