بیشترین آمار مردودی در مراکز معاینه فنی متعلق به کدام خودروها میباشد مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: بیشترین میزان مردودی در آزمون سلامت خودرو مربوط به دو خودرو وانتنیسان و پراید است. به گزارش مناقصهمزایده، سیدنواب حسینیمنش گفت: خودروی پراید رتبه نخست را در انحراف فرمان و گازهای آلاینده دارد. وی […]
بیشترین آمار مردودی در مراکز معاینه فنی متعلق به کدام خودروها میباشد
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران اعلام کرد: بیشترین میزان مردودی در آزمون سلامت خودرو مربوط به دو خودرو وانتنیسان و پراید است.
به گزارش مناقصهمزایده، سیدنواب حسینیمنش گفت: خودروی پراید رتبه نخست را در انحراف فرمان و گازهای آلاینده دارد.
وی تصریح کرد: این خودرو پرتیراژ رتبه نخست را در مردودی از انحراف فرمان به خود اختصاص داده که نشاندهنده جلوبندی ضعیف آن است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از دومیلیون و ۴۰۰ هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به مراکز ۱۴گانه شهر تهران مراجعه کردهاند، اظهارکرد: ۲۷٫۷ درصد مراجعات به مراکز معاینه فنی شهر تهران مربوط به خودروی پراید است.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه گفت: متأسفانه ۹ درصد از خودروهای پراید مراجعهکننده بیش از یک ایراد داشتهاند که براساس آمار پس از انحراف فرمان، درصد مردودی پرایدهای مدل ۸۴ به بالا از تست آلایندگی ۱۷ درصد و میزان آلایندگی خودروی پراید مدل ۸۴ به پایین ۴۸ درصد است.
به گفته حسینیمنش، مردودی پرایدها در تست ناهمراستایی چرخها ۱۰٫۵ درصد، در تست ترمز ششدرصد و در تست کمکفنر ۵٫۷ درصد است.
وی به اظهارات رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر اینکه که از سال ۹۹ شمارهگذاری خودروی سواری پراید متوقف میشود، اشاره کرد و گفت: براساس آمار ارائهشده از سوی پلیس راهور، ۳۴ درصد از جانباختگان و مجروحان حوادث رانندگی سوار بر خودروی پراید بودهاند که بیشتر به دلیل نقص انحراف فرمان و ترمز است چرا که در کوچکترین واکنش، فرمان خودرو از دست راننده خارج میشود.
بنابر اعلام روابطعمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران حسینیمنش، گفت: اولین پراید در سال ۱۹۸۸ در شرکت فورد آمریکا تولید شد که پس از یک سال به دلیل غیراستاندارد بودن، خط تولید آن به کره فروخته شد. آنها نیز دو سال پس از تولید باز هم به دلیل غیراستاندارد بودن این خودرو، خط تولیدش را به ایران فروختند اما متأسفانه شاهدیم خودرویی که در کشورهای آمریکا و کره تنها سه سال تولیدشده، در کشور ما بهرغم تمام اظهارات کارشناسی در غیراستاندارد بودن این خودرو بیش از ۳۰ سال است که تولید میشود و تولیدکننده قصد توقف تولید آن را نیز ندارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.