سهم ۲۰ درصدی خودروسازها در تولید ناخالص داخلی یک کارشناس مسائل اقتصادی سهم خودروسازان در تولید ناخالص داخلی را ۲۰ درصد عنوان کرد. محسن امینی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند خصوصیسازی در کشور، گفت: در واقع از اواخر دهه ۷۰ بحث خصوصیسازی مطرح شد، ولی تا به امروز هیچگونه اتفاقی در […]
سهم ۲۰ درصدی خودروسازها در تولید ناخالص داخلی
یک کارشناس مسائل اقتصادی سهم خودروسازان در تولید ناخالص داخلی را ۲۰ درصد عنوان کرد.
محسن امینی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به روند خصوصیسازی در کشور، گفت: در واقع از اواخر دهه ۷۰ بحث خصوصیسازی مطرح شد، ولی تا به امروز هیچگونه اتفاقی در این زمینه رخ نداده است، بهطوری که مشکل فقط در تعریف است، ولی اجرایی نمیشود.
او ادامه داد: هماکنون این دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور بدهیهای کلانی به بانکها در قبال وامهایشان دارند که میزان انباشت آنها میلیاردی است، هر چند اگر وضع شرایط اقتصادی کشور بهبود پیداکند و روشهای مدیریتی این شرکتها نیز در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد، میزان سودآوری آنها مطلوب خواهد شد.
این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: بخش زیادی از بازار ایران در اختیار شرکتهای خودروسازی سایپا و ایران خودرو قرار دارد، اگر قرار است خصوصیسازی شکل بگیرد باید یک تعریف اساسی در این باره شکل بگیرد، یعنی در ابتدای کار باید صورتهای مالی شرکتها شفاف و قابل بررسی باشند.
به گفته او شرکتهای مذکور تا حدودی برای خصوصیسازی و همچنین واگذاری قسمتی از سهام این شرکتها مقاومت میکنند و تمایلی به این روند ندارند.
امینی تأکید کرد: در زمانی که رشد اقتصادی کشور در شرایط مثبتی قرار داشت و تحریمها نیز اعمال نشده بود، حدود ۲۰ درصد تأثیر کل صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور به صنعت خودروسازی مربوط بود این امر بیانگر این است که صنعت خودروسازی در میان سایر صنایع در رشد اقتصادی کشور بیشترین تأثیر را داشته است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.