ماینر‌ها از ایران مهاجرت می‌کنند!

ماینر‌ها از ایران مهاجرت می‌کنند! رئیس هیأت‌مدیره بلاکچین ایران گفت: در صورتی که مصوبه دولت به منظور تعیین تعرفه برق مورد نیاز ماینر‌ها اصلاح نشود، اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ابلاغ می‌کنیم. به گزارش مهر، سپهر محمدی، رئیس هیأت‌مدیره بلاکچین ایران با اشاره به اینکه صنعت بلاکچین فرصت‌های مناسبی را در اختیار کشور […]

ماینر‌ها از ایران مهاجرت می‌کنند!

رئیس هیأت‌مدیره بلاکچین ایران گفت: در صورتی که مصوبه دولت به منظور تعیین تعرفه برق مورد نیاز ماینر‌ها اصلاح نشود، اعتراض خود را به دیوان عدالت اداری ابلاغ می‌کنیم.

به گزارش مهر، سپهر محمدی، رئیس هیأت‌مدیره بلاکچین ایران با اشاره به اینکه صنعت بلاکچین فرصت‌های مناسبی را در اختیار کشور قرارداد تا بتوان از این فرصت کسب سود کند، گفت: مهرماه سال گذشته وزارت نیرو در پی تعریف تعرفه برای تولید رمز ارز جلساتی را برقرار کرد که نتیجه این جلسات امسال به هیأت دولت رفت.

وی تصریح کرد: متأسفانه در حال‌حاضر ماینرهای ما در حال خروج از کشور هستند و بیشتر به کشورهایی نظیر گرجستان، قزاقستان، ارمنستان و روسیه مهاجرت می‌کنند چرا که نرخ برق ارائه شده در این منطقه رقم مناسبی است، علاوه بر آن این کشور‌ها آب و هوای خنکی داشته که مناسب فعالیت صنعت ماینینگ رمزارز است.

به گفته این مقام مسؤول ما در نظر داشتیم تا با راه‌اندازی و تقویت این صنعت بخشی از نیاز دولت به ارز را در شرایط تحریمی تأمین کنیم. این در حالی است که اکنون شرایط کنونی نه به صلاح دولت است و نه بخش‌خصوصی و به جای اینکه یک بازی برد-برد شکل بگیرد یک بازی باخت-باخت را تجربه می‌کنیم. در حالی که دولت می‌توانست از نظر کارشناسی بخش‌خصوصی در این زمینه استفاده کند.

محمدی اظهار داشت: در صورتی که این مصوبه اصلاح نشود اعتراض خود را به منظور تعلیق این مصوبه به دیوان عدالت اداری ارائه می‌کنیم. از سوی دیگر باید در نظر داشت ۷۰ تا ۸۰ درصد درآمد حاصل از تولید ارزرمز‌ها مجدد به چرخه تولید آن بازمی‌گردد که به این ترتیب باید گفت سرمایه‌ای در این راستا از کشور خارج نخواهد شد. بنابراین رقم میانگین صادراتی برق برای تعرفه تولید رمزارز‌ها رقمی گنگ و غیرقابل قبول است چرا که کشورهای اطراف ما هزینه برق را دو سنت محاسبه می‌کنند و حتی در تعرفه واردات نیز یارانه‌ای برای فعالان این حوزه قائل می‌شوند.

محمدی با اعلام اینکه دستگاه‌های ماینینگ رمزارز از تابستان سال جاری خاموش هستند، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از فعالان این صنعت در حال خروج از کشورند و کشورهایی نظیر روسیه و قزاقستان را به عنوان مقصد فعالیت خود در نظر گرفتند.