جمع‌آوری گازهای مشعل ظرف ۳ سال

مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد جمع‌آوری گازهای مشعل ظرف ۳ سال مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: تعهد و الزام داریم ظرف سه سال گازهای مشعل را جمع‌آوری کنیم و افزون بر آن مباحث مدیریت پسماند را با روش‌های نو توسعه دهیم و فراگیر کنیم. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت […]

مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب خبر داد

جمع‌آوری گازهای مشعل ظرف ۳ سال

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: تعهد و الزام داریم ظرف سه سال گازهای مشعل را جمع‌آوری کنیم و افزون بر آن مباحث مدیریت پسماند را با روش‌های نو توسعه دهیم و فراگیر کنیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی نفت ایران، احمد محمدی در دیدار با محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان اظهار کرد: رعایت الزام‌های زیست‌محیطی از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب با توجه به شرایط خاص آن از جمله وجود تأسیسات روسطحی و ساخت پروژه‌ها باید سرلوحه کار همه بخش‌های این شرکت قرار گیرد.

وی با اشاره به حساسیت‌های مسؤولان محیط‌زیست استان خوزستان درباره آلاینده‌های صنعت نفت، گفت: ضرورت دارد که سختگیری‌های لازم در این باره همواره وجود داشته باشد و این نگرانی‌‌ها طبیعی است، زیرا حفظ محیط‌زیست نه تنها برای انسان‌ها، بلکه برای حیات همه موجودات کره‌خاکی موضوعی اساسی است و نهایت دقت‌نظر در مسائل این حوزه ضروری و لازم است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، افزود: در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای انجام پروژه‌ها دستورالعمل‌‌ها و الزام‌های خاص زیست‌محیطی وجود دارد و همواره کارکنان این شرکت برای حفظ اکوسیستم حداکثر مراقبت و دقت را در نظر می‌گیرند.

محمدی به اقدام‌ها برای کاهش آلودگی اشاره کرد و ادامه داد: تعهد و الزام داریم که ظرف سه سال گازهای همراه را جمع‌آوری کنیم و افزون بر آن مباحث مدیریت پسماند را با روش‌های نو توسعه دهیم و فراگیر کنیم.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان خوزستان نیز در این نشست با تشکر از دیدگاه مدیران کنونی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نسبت به مباحث زیست‌محیطی، گفت: باوجود اینکه اقدام‌هایی از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی انجام شده، اما مطالبات مردم در این باره بیشتر از فعالیت‌های انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه‌ها و محدودیت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب را می‌شناسیم، افزود: در کنار اقدام‌ها و پروژه‌های اساسی و بلندمدت مناطق نفت‌خیز جنوب، می‌توان اقدام‌های مؤثری با هزینه‌های محدودتر و طرح‌های کوتاه‌مدت همچون بهسوزی مشعل‌های گاز انجام داد که در گذشته در واحد بهره‌برداری اهواز۳ با موفقیت انجام شده است.

اشرفی توجه به انتخاب پیمانکاران توانمند در انجام پروژه‌های زیست‌محیطی، تغییر در فرآیند فناوری‌های سنتی، تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه پایش برخط (آنلاین) آلودگی هوا، ثبت فعالیت‌های صنایع در سامانه جامع پایش محیط انسانی و دقت در انتخاب مشاوران زیست‌محیطی را از مهم‌ترین مباحث ضروری زیست‌محیطی برشمرد و عنوان کرد: نگاه صنایع باید به سمتی هدایت شود که توجه بیشتری به مردم و مناطق همجوار تأسیسات داشته باشند، به نحوی که آثار مثبت این توجه در زندگی مردم و سرانجام خود صنایع مشاهده شود.