گاف بزرگ فیس‌بوک در سالروز استقلال فیلیپین!

گاف بزرگ فیس‌بوک در سالروز استقلال فیلیپین! فیس‌بوک به خاطر اشتباه بزرگی که در خصوص بنر روز استقلال فیلیپین رخ داده است و به اشتباه پرچم این کشور را به گونه‌ای ترسیم کرده که گویا در جنگ است، عذر خواهی کرده است! به گزارش «تابناک» موضوعی که توجه بسیاری از کاربران فیس‌بوک به ویژه فیلیپینی‌ها […]

گاف بزرگ فیس‌بوک در سالروز استقلال فیلیپین!

فیس‌بوک به خاطر اشتباه بزرگی که در خصوص بنر روز استقلال فیلیپین رخ داده است و به اشتباه پرچم این کشور را به گونه‌ای ترسیم کرده که گویا در جنگ است، عذر خواهی کرده است!

به گزارش «تابناک» موضوعی که توجه بسیاری از کاربران فیس‌بوک به ویژه فیلیپینی‌ها را به خود جلب کرده است، گاف بزرگی است که اخیراً این شبکه اجتماعی در سالروز استقلال این کشور داده است! این شبکه اجتماعی به مناسبت سالروز استقلال فیلیپین بنری را به قصد به اشتراک‌گذاری طراحی کرده است که متأسفانه نشان می‌دهد فیلیپین در حال جنگ است.

براساس گزارشی که «فیلیپین استار» منتشر کرده است، بنر گرافیکی طراحی شده توسط فیس‌بوک دربردارنده پرچم فیلیپین است در حالی که رنگ‌های پرچم به عکس تصویر شده است. قرمز در بالا و آبی در پایین.

براساس قانون فیلیپین این حالت در پرچم این کشور – رنگ قرمز در بالا و رنگ آبی در پایین – تنها در زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این کشور در حال جنگ باشد و در زمان صلح رنگ آبی در پرچم باید بالای رنگ قرمز قرار بگیرد.

کاربران فیلیپینی البته به سرعت متوجه این گاف فیس‌بوک شدند و سرتاسر این شبکه اجتماعی به ویژه شبکه اجتماعی توییتر را با اخبار این موضوع پر کردند.

 

فیس‌بوک نیز به سرعت متوجه اشتباه خود شد و با انتشار متنی از مردم فیلیپین عذرخواهی کرد. این بیانیه که در اختیار فیلیپین استار قرار گرفته است، می‌گوید: این موضوع ناخواسته و غیرعمدی بوده است و ما بابت آن عذرخواهی می‌کنیم. ما عمیقاً به جامعه فیلیپین اهمیت می‌دهیم و در تلاش برای ارتباط بهتر مردم در سالروز استقلال این کشور، این اشتباه به شکل غیرعمدی رخ داده است.