آمریکا بابت اختراع گوشی‌های هوشمند بر سر دنیا منت گذاشت!

آمریکا بابت اختراع گوشی‌های هوشمند بر سر دنیا منت گذاشت! نانسی پلوسی، رهبر گروه اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در جریان یکی از سخنرانی‌های اخیر خود مدعی شده که بخش اعظم فن‌آوری گوشی‌های هوشمند توسط دولت فدرال این کشور ابداع شده است. به گزارش فارس، ادعای وی از آن‌جا نشأت گرفته که بخش اعظم […]

آمریکا بابت اختراع گوشی‌های هوشمند بر سر دنیا منت گذاشت!

نانسی پلوسی، رهبر گروه اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در جریان یکی از سخنرانی‌های اخیر خود مدعی شده که بخش اعظم فن‌آوری گوشی‌های هوشمند توسط دولت فدرال این کشور ابداع شده است.

به گزارش فارس، ادعای وی از آن‌جا نشأت گرفته که بخش اعظم بودجه تحقیق و توسعه در این زمینه توسط دولت فدرال آمریکا پرداخت شده است.

پلوسی در سخنان خود در این مورد گفته است: اینجا همه گوشی هوشمند دارند. تقریباً همه چیزهایی که در این گوشی‌ها هست از بودجه و تحقیقات فدرال به دست آمده است. جی‌پی‌اس را ارتش ابداع کرده، نمایشگرهای تخت، دوربین دیجیتال، فشرده‌سازی داده‌های بی‌سیم، شیوه قوی و سبک کردن فلزات، سیستم شناسایی صوت کاربران و… این فهرست را می‌توان ادامه داد.

وی افزود: آن‌ها می‌گویند استیوجابز با طراحی گوشی هوشمند و سرهم کردنش ایده خوبی مطرح کرد. اما دولت فدرال آن را اختراع کرد.

بعد از این اظهارات سخنگوی نانسی پلوسی بیانیه زیر را از طریق پست الکترونیک برای رسانه‌ها ارسال کرد: استیوجابز و گروه اپل که آیفون را ساختند، اولین کسانی بودند که باید می‌گفتند آن‌ها بسیاری از فن‌آوری‌های اصلی را که به آن‌ها اعطا شده بود اختراع نکرده‌اند. پلوسی، استیوجابز را دوست خود می‌دانست و منظور وی بی‌احترامی به میراث وی نبود. اما نکته‌ای که مطرح کرده معتبر است. وی معتقد است استیوجابز و همکارانش در اپل مستحق اعتباری عظیم بابت تجاری‌سازی ابتکارات مورد حمایت دولت و تبدیل آن‌ها به ابزاری زیبا هستند که جهان را تغییر داد.

 

به نظر می‌رسد این اظهارات در آینده باعث بحث‌های جنجالی در آمریکا خواهد شد. البته اپل و دیگر شرکت‌های فن‌آوری هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده‌اند.