سکه از دلار خط گرفت

احتیاط معامله گران در بازار طلا سکه از دلار خط گرفت دیروز همسو با کاهش قیمت دلار، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران افت اندکی را تجربه کرد که به گفته فعالان، احتیاط معامله‌گران در خرید سکه و کاهش قیمت دلار دو عاملی بودند که موجب شدند بهای سکه افت کند. […]

احتیاط معامله گران در بازار طلا

سکه از دلار خط گرفت

دیروز همسو با کاهش قیمت دلار، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران افت اندکی را تجربه کرد که به گفته فعالان، احتیاط معامله‌گران در خرید سکه و کاهش قیمت دلار دو عاملی بودند که موجب شدند بهای سکه افت کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز هر ۵ سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران با روند نزولی مواجه شد، به‌طوری که سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و ۳۴ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰٫۰۶ درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریورماه نیز با افت ۰٫۱۶ درصدی به قیمت یک میلیون و۴۳هزار تومان رسید.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۵۳هزار تومان معامله شد و با کاهش ۰٫۱۱ درصدی رو به رو شد.

از طرفی سکه تحویل دی نیز با ۰٫۰۶ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۶۶ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و ۸۳ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰٫۱۵درصدی را به ثبت رساند.

از سویی حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۴هزار و ۱۱۱ قرارداد و ارزش آن به بیش ۴۴۳ میلیارد ریال رسید.

همچنین سکه در بازار نقدی نیز در سومین روز هفته، معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۳۰ هزار تومان آغاز کرد که کاهشی هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت.

در ادامه روز، سکه تحت‌تأثیر افت دلار، کاهش بیش‌تری را تجربه کرد تا نهایتاً در کانال پایین‌تر یعنی کانال یک میلیون و ۲۰هزار تومان به‌کار خود پایان دهد. قیمتی که تا ساعت ۳بعدازظهر برای سکه ثبت شد، یک میلیون و ۲۹ هزار تومان بود، رقمی که دو هزار تومان کم‌تر از روز شنبه بود.

به گفته فعالان، در کنار افت جزیی دلار، احتیاط معامله‌گران در خرید سکه دیگر عاملی بود که منجر به کاهش قیمت شد. به اعتقاد برخی حاضران در بازار، معامله‌گران سکه به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه ترجیح دادند که معامله محدودی را انجام دهند و در انتظار آشکار شدن روند بهای اونس در روز دوشنبه باشند.

عامل دیگری که در کاهش قیمت تأثیر داشت، اشباع خریدهای معامله‌گران سکه در روز قبل بود.