جریمه ۴۰ هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از ماه رمضان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد جریمه ۴۰ هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از ماه رمضان رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه ۴۰ هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش فارس، تیمور حسینی در جلسه مشترک پلیس و […]

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد

جریمه ۴۰ هزار تومانی خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از ماه رمضان

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه ۴۰ هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش فارس، تیمور حسینی در جلسه مشترک پلیس و شهرداری با تأکید بر این‌که خودرو‌ها باید معاینه فنی داشته باشند، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا خودروهای فاقد معاینه فنی دریافت کنند و بعد از ماه رمضان خودروهایی که فاقد معاینه فنی هستند ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی با بیان این‌که بعد از ماه مبارک رمضان سفرهای تابستانی آغاز می‌شود، گفت: الزام است که خودرو‌ها دارای معاینه فنی باشند و فلسفه معاینه فنی یعنی مبحث ایمنی خودرو.

سردار حسینی تأکید کرد: شرایط را برای تسهیل خودرو‌ها برای حضور در مراکز معاینه فنی آماده کردیم و خودروهای فاقد معاینه فنی را به سمت مراکز معاینه فنی گسیل می‌کنیم تا تست‌‌ها و آزمایش‌های لازم را انجام دهند تا در سفرهای تابستانی با آرامش خاطر به مسافرت بروند.

وی با بیان این‌که در سال‌های قبل هم بحث کنترل معاینه فنی در دستور کار قرار داشت، گفت: سال گذشته براساس بررسی‌های میدانی کم‌تر از ۱۵ درصد خودرو‌ها فاقد معاینه فنی بودند.

حسینی با بیان این‌که از ابتدای سال ۹۰ با تصویب قانون افزایش معاینه فنی از دو سال به ۵ سال گفت: بر همین اساس امروز در شهر تهران بیش از ۴۰ درصد خودروهایی که در حال تردد هستند، مشمول دریافت معاینه فنی نمی‌شوند.

وی در ادامه گفت: از روز اول هم درخواست ما این بود که به این قانون اعتراض شود و ۵ سال معاینه فنی برای خودرو‌ها زمان طولانی است و آن را کاهش دهند. امیدواریم که قانون بازنگری شود و حداقل خودرو‌ها بعد از دو سال مشمول دریافت معاینه فنی شوند.

به گفته حسینی، معاینه فنی در آلودگی هوا تأثیر زیادی ندارد.

وی در ادامه افزود: وقوع تصادفات ناشی از معاینه فنی کم‌تر از ۹ درصد است، نقص فنی خودرو مستقیماً در بروز تصادفات دخالت دارد.

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از تصادف‌‌ها به علت عدم توجه به جلو، عدم رعایت فاصله طولی و عدم رعایت حق تقدم به‌خصوص در معابر شهری است.

وی در خصوص طرح LEZ گفت: این طرح در شورای عالی ترافیک در حال بررسی است و منتظر ابلاغ آن‌ها هستیم.

 

حسینی در پایان تأکید کرد: بعد از عید فطر اقدامات سختگیرانه برای خودروهای فاقد معاینه فنی در دستور کار داریم و در ایام ماه رمضان اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا رانندگان متوجه حساسیت موضوع معاینه فنی شوند.