«دانش‌آموز» گوشت قربانی نیست

«دانش‌آموز» گوشت قربانی نیست مشاور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در امور سند تحول بنیادین با بیان اینکه دانش‌آموز گوشت قربانی نیست، گفت: ورود جریانات سیاسی به مدارس ممنوع است. به گزارش فارس، رضا مددی، مشاور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در امور سند تحول بنیادین گفت: در آموزش‌وپرورش یک سندی داریم که معروف به سند تحول بنیادین است […]

«دانش‌آموز» گوشت قربانی نیست

مشاور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در امور سند تحول بنیادین با بیان اینکه دانش‌آموز گوشت قربانی نیست، گفت: ورود جریانات سیاسی به مدارس ممنوع است. به گزارش فارس، رضا مددی، مشاور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در امور سند تحول بنیادین گفت: در آموزش‌وپرورش یک سندی داریم که معروف به سند تحول بنیادین است که این سند در سال ۹۰ به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسیده و مبنای هرگونه سیاست‌گذاری در آموزش‌وپرورش است به‌خصوص اینکه در سال گذشته تمام زیرنظام‌های این سند به تصویب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و رئیس‌جمهور رسیده و امروز آموزش‌وپرورش می‌داند که چه مسیری را باید تا سال ۱۴۰۴ طی کند. مددی گفت: باید ببینیم چگونه از این سند در راستای تحول در آموزش‌وپرورش و تعلیم و تربیت کشور استفاده کنیم. براساس ادبیات سند تحول، کاری که ما در مدارس انجام می‌دهیم رسمی است. دستگاه تعلیم و تربیت، مسؤول تعلیم و تربیت در کل کشور نیست بلکه در بخشی از جریان تربیت که در مدرسه رخ می‌دهد، است. مشاور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در امور سند تحول بنیادین اظهار داشت: در آموزش‌وپرورش مسؤول تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستیم و جزء حقوق همه شهروندان است که از تعلیم و تربیت بهره‌مند شوند. ما در آموزش‌وپرورش مسؤول تربیت عمومی هستیم و تربیت تخصصی کار ما نیست بلکه کار دانشگاه‌هاست. زیرساخت تربیت تخصصی، تربیت عمومی است و به دست آوردن تربیت تخصصی بدون تربیت عمومی امکان‌پذیر نیست. وی افزود: هیچ پدر و مادری نمی‌تواند بگوید که تشخیص می‌دهم فرزندم مدرسه نرود، این مسأله اجبار است و خانواده‌ای که از مدرسه رفتن فرزند خود جلوگیری کند دولت و قوه‌قضائیه می‌توانند این قضیه را مورد پیگیری قرار دهند. مددی اضافه کرد: سند تحول از دو بخش اساسی تشکیل شده، یک بخش اساسی سند تحول، جایی است به نام مبانی نظری سند تحول که این مبانی نظری سند تحول پشتوانه علمی هر نوع کار در تعلیم و تربیت کشورمان را شامل می‌شود و چارچوب تعلیم و تربیت اسلامی است. مشاور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در امور سند تحول بنیادین بیان کرد: اینکه مقام‌معظم‌رهبری بر اجرای سند تحول تأکید دارند و مطالبه می‌کنند به این دلیل است که مهم‌ترین موارد تحولی در این مجموعه آماده شده و بیانگر فلسفه تعلیم و تربیت، فلسفه تربیت رسمی و عمومی در جمهوری‌اسلامی‌ایران، رهنامه نظام تربیت رسمی و عمومی در جمهوری‌اسلامی‌ایران است. وی با بیان اینکه ما تنها کشوری در جهان اسلام هستیم که دارای یک فلسفه تربیت بومی هستیم، اظهار داشت: متأسفانه وابستگی کشورهای اسلامی غیر از ایرانِ ما به غرب در حوزه تعلیم و تربیت زیاد است. با تصویب سند تحول، ما فلسفه تعلیم و تربیت برآمده از بوم خود را داریم و مسیر جامعه را باید مشخص کنیم و باید به این سمت حرکت کنیم و اگر ما فلسفه بومی نداشته باشیم مجبوریم از کشورهای دیگر تقلید کنیم.