عرضه خودرو کف پارکینگ‌ها، قیمت‌ها را کاهش داد

وزیر صمت عرضه خودرو کف پارکینگ‌ها، قیمت‌ها را کاهش داد وزیر صنعت،‌معدن‌وتجارت گفت: افزایش تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه‌های خودروسازی و عرضه آنها به عنوان عامل اصلی کاهش قیمت‌های خودرو در روزهای گذشته در بازار محسوب می‌شود. رضا رحمانی به گزارش مناقصه‌مزایده، در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: ماه‌های گذشته، تعداد خودروهای […]

وزیر صمت

عرضه خودرو کف پارکینگ‌ها، قیمت‌ها را کاهش داد

وزیر صنعت،‌معدن‌وتجارت گفت: افزایش تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه‌های خودروسازی و عرضه آنها به عنوان عامل اصلی کاهش قیمت‌های خودرو در روزهای گذشته در بازار محسوب می‌شود.

رضا رحمانی به گزارش مناقصه‌مزایده، در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: ماه‌های گذشته، تعداد خودروهای باقیمانده در کف پارکینگ خودروسازان به دلیل نقص در قطعات آنها افزایش یافته بود، اما با پیگیری‌های وزارت صمت و تلاش خودروسازان با همکاری قطعه‌سازان در هفته‌های گذشته تعداد قابل‌توجهی از آنها تکمیل و به بازار عرضه شد.

وی گفت: اکنون روند تولید خودرو‌ها در مقایسه با ماه‌های گذشته خوب شده و اکثر تولیدات نیز به صورت کامل و فاقد نقص قطعه است و با افزایش عرضه خودروهای باقیمانده در پارکینگ‌ها، کاهش قیمت‌ها به‌وجود آمده است.

رحمانی در ارتباط با اینکه آیا دولت در جریان تخلفات دو خودروساز بزرگ کشور بوده یا خیر، اظهار داشت: پرونده‌های تشکیل شده مربوط به ایران خودرو و سایپا، در دوره وزیر قبلی در رأس وزارت صمت بوده، اما هرگاه متوجه تخلفی شدیم برخورد کردیم.

سازمان حمایت، پیگیر تأمین قطعات خودروهای مونتاژی

وی یادآور شد: تعدادی از خودروسازان که قطعاتشان وارداتی بوده، اکنون با مشکل در تولید و عمل به تعهداتشان روبه‌رو شده‌اند، اما سازمان حمایت پیگیر مشکلاتشان است و واردات قطعات مورد نیاز آنها در اولویت قرار دارد.

وزیر صمت اضافه کرد: تعهدات این خودروسازان که معوق مانده بیش از یکصدهزار دستگاه است و اکنون برخی قطعاتشان تأمین شده، بخشی دیگر ال.‌سی مربوطه گشایش یافته و ارز هم به طرف خارجی منتقل شده، اما به‌دلیل تحریم‌ها قطعات به ایران نرسیده است.

به گفته وی، فعالیت گروه «صنعت خودروی آذربایجان» تعطیل نشده، بلکه تولید کمی دارد.

رحمانی همچنین با اشاره به فسادهای مکشوفه در صنعت خودروسازی، خاطرنشان کرد: وزارت صمت برنامه‌ای در ماه‌های گذشته اعلام کرده که یکی از مهم‌ترین آنها واگذاری واحدهای دولتی و اصلاح برخی ساختارهاست.

این مقام مسؤول تأکید کرد: ‌شفافیت، یکی از الزام‌های مقابله با فساد است که به سالم‌سازی فضا و خدمات رسانی بیشتر به مردم می‌انجامد.