استراتژی جدید یک مجتمع پتروشیمی برای رفع مسائل پایین‌دستی

استراتژی جدید یک مجتمع پتروشیمی برای رفع مسائل پایین‌دستی جلسه هم‌اندیشی مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان صنایع پلاستیک و پلیمر با هدف هم‌افزایی و رونق تولید در پتروشیمی جم برگزار شد.  به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی پتروشیمی، در این جلسه که با حضور محمدرضا سعیدی، مدیرعامل پتروشیمی جم و اعضای هیأت‌مدیره و مدیران شرکت […]

استراتژی جدید یک مجتمع پتروشیمی برای رفع مسائل پایین‌دستی

جلسه هم‌اندیشی مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان صنایع پلاستیک و پلیمر با هدف هم‌افزایی و رونق تولید در پتروشیمی جم برگزار شد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت ملی پتروشیمی، در این جلسه که با حضور محمدرضا سعیدی، مدیرعامل پتروشیمی جم و اعضای هیأت‌مدیره و مدیران شرکت توسعه انرژی پاد کیش و اعضای هیأت‌مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر و انجمن‌های زیرمجموعه برگزار شد، مشکلات و نیازهای شرکت‌های پایین‌دستی این حوزه مطرح و درباره آن تبادل‌نظر شد. موضوعاتی مانند کاهش سود فروش اعتباری و رفتن به سمت قرارداد بلندمدت میان پتروشیمی جم و مصرف‌کنندگان محصولات با رعایت ضوابط بورس کالا، ایجاد هماهنگی در راستای کمک به برنامه‌ریزی مناسب صادراتی و فروش داخل، اعلام بازخورد از گریدهای تولیدی برای ارتقای کیفیت، اصلاح گرید و تولید محصولات جدید، نگاه نوآورانه و جایگزینی محصولات جدید از جمله مهم‌ترین موضوعات مطرح شده توسط مدیران تشکل‌های حاضر و انجمن‌ها بود.

محمدرضا سعیدی، مدیرعامل پتروشیمی جم این نشست را فرصتی برای شنیدن مشکلات صنایع تکمیلی عنوان کرد و گفت: تعامل میان ما و صنایع تکمیلی به عنوان مشتری محصولات، به برد-برد شدن کسب‌وکار پتروشیمی کمک می‌کند و براساس استراتژی جدید پتروشیمی جم، قصد داریم با افزایش تعامل، مسائل صنایع پایین‌دست پتروشیمی را در حد توان خود برطرف کنیم زیرا اعتقاد داریم فرصت، ثروت، اطلاعات، مهارت و راه‌حل مشکلات در اختیار مشتریان است. برای برنامه‌ریزی راهبردی شرکت افزون بر سود خود باید به نفع شرکای خود و حتی ماندگاری رقیب در بازار توجه کرد.

مدیرعامل پتروشیمی جم افزود: تحقیق و توسعه یک شرکت زمانی نتیجه بهتری می‌دهد که به نیازهای مصرف‌کنندگان توجه کند. بر همین اساس بهتر است مورد به مورد، هر شرکت یا انجمن با کارشناسان جم، گفت‌و‌گو کنند و مسائل را مورد بررسی قرار دهند.

سعیدی در مورد درخواست انجمن‌ها پیرامون عرضه اعتباری محصولات به آنان، گفت: تا زمانی که برای ما ایجاد اشکال قانونی و مالی نکند سود عرضه اعتباری می‌تواند مدنظر قرار گرفته و قرارداد بلندمدت نیز قابل بررسی است. قیمت پایه محصولات را شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعیین می‌کند و ما در بازار داخل و بازار صادراتی تفاوت زیادی در قیمت نداریم.

وی در مورد تولید محصولات جدید گفت: ما گریدهایی را تولید خواهیم کرد که باعث رونق تولید صنایع پایین‌دست پتروشیمی‌ شود. برای رسیدن به این امر پیشنهاد می‌شود که کارشناسان پتروشیمی جم در شرکت‌های شما حضور پیدا کنند تا بتوانند از دید مصرف‌کننده به‌ کارکرد محصولات نگاه کنند.

سعیدی برای استمرار جلسات تعامل شرکت تاپکو از پتروشیمی جم با نمایندگان صنایع پایین‌دست پتروشیمی پیشنهاد کرد کمیته‌ای از طرف مصرف‌کنندگان تشکیل شده و انتظارات این صنعت را چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ توسعه بازار در اختیار پتروشیمی جم قرار دهد.