شکایت برای خرید اینترنتی از اینستاگرام و تلگرام قابل پیگیری نیست! امروزه با افزایش مخاطبان در کانالهای مجازی، بازار کسبوکار بر روی این بستر نیز فراهم شده است. گرچه برخی از افراد از آب گلآلود ماهی گرفته و به دنبال راهی برای کلاهبرداری هستند. تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» خواستار نظارت بیشتر بر […]
شکایت برای خرید اینترنتی از اینستاگرام و تلگرام قابل پیگیری نیست!
امروزه با افزایش مخاطبان در کانالهای مجازی، بازار کسبوکار بر روی این بستر نیز فراهم شده است. گرچه برخی از افراد از آب گلآلود ماهی گرفته و به دنبال راهی برای کلاهبرداری هستند. تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» خواستار نظارت بیشتر بر کسبوکارهای اینترنتی به منظور جلوگیری از کلاهبرداری شدند.
چند سالی است که فروشگاههای اینترنتی در ایران گسترش پیدا کردهاند. سؤال این است که متولی نظارت بر این فروشگاهها چرا نظارت نمیکنند و کسی هم پاسخگوی ضرروزیان و توهین به شعور خریداران نیست؟
رضا الفتنسب، عضو هیأتمدیره و سخنگوی اتحادیه کسبوکارهای مجازی، مؤسس و عضو هیأتمدیره انجمن صنفی کسبوکارهای اینترنتی در گفتوگو با فارس، تأکید کرد: مردم باید توجه کنند که خریدهایی که در بستر کانالهای تلگرامی و اینستاگرامی اتفاق میافتد، خریدهایی نیستند که بتوان از طریق اتحادیه کسبوکارهای مجازی، شکایات مربوط به آن را پیگیری کرد.
خریداران به هر کانالی اعتماد نکنند
وی افزود: اینگونه کانالها برای خرید محصولات به روش اینترنتی بستری نیست که مجوز اتحادیه کسبوکارهای مجازی را داشته باشد. به همین منظور اعلام میکنم که خرید اینترنتی از تلگرام و اینستاگرام هیچ پیگردی در اتحادیه کسبوکارهای مجازی ندارد و این بستر، بستری است که برای ما به رسمیت شناخته نشده است.
الفتنسب تأکید کرد: مردم خودشان باید تبعات این موضوع را بپذیرند و اگر خریدی داشتند، خودشان پیگیر ارسال بسته از طرف فروشندگان باشند.
لازم به ذکر است، اتحادیه کسبوکارهای مجازی مشکلات و شکایات مشتریان سایتهای اینترنتی را طی پنج روز کاری بررسی میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.