تایدواتر مجوز حضور در تمامی مناقصات و مزایدات بندری را از سازمان بنادر گرفت

تایدواتر مجوز حضور در تمامی مناقصات و مزایدات بندری را از سازمان بنادر گرفت مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه از قطعی شدن تغییر سهامدار عمده این شرکت در ۱۷ خرداد ماه خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه مهدی اعتصام با اعلام قطعی فروش سهام تایدواتر به مؤسسه […]

تایدواتر مجوز حضور در تمامی مناقصات و مزایدات بندری را از سازمان بنادر گرفت

مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه از قطعی شدن تغییر سهامدار عمده این شرکت در ۱۷ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه مهدی اعتصام با اعلام قطعی فروش سهام تایدواتر به مؤسسه اعتباری کوثر در ١٧ خرداد ماه تصریح‌ کرد‌: با این تغییر از این پس تایدواتر خاورمیانه از مالکیت شرکت‌های زیر مجموعه سپاه خارج می‌شود و راه برای حذف نام تایدواتر از فهرست تحریم‌های اروپا و آمریکا باز خواهد شد.

مدیرعامل تایدواتر خاورمیانه با بیان این‌که در حال رایزنی با وکلای بین‌المللی برای حل مشکل تحریم‌های تایدواتر در اتحادیه اروپا و آمریکا هستیم در خصوص سیاست‌های سهامدار جدید تایدواتر گفت: مؤسسه اعتباری کوثر علاقه‌ای به فروش سهام تایدواتر ندارد و برنامه‌های توسعه‌ای تایدواتر با منابع این مؤسسه گسترده‌تر خواهد شد.

وی در خصوص حل ‌و فصل مشکلات تایدواتر با سازمان بنادر نیز اعلام کرد: تمامی مشکلات با سازمان بنادر حل شده است و بدهی تایدواتر به این سازمان از ٢٢٠ میلیارد تومان به کم‌تر از ٥٠ میلیارد تومان رسیده است.

اعتصام با اشاره به این‌که تایدواتر مجوز حضور در تمامی مناقصات و مزایدات بندری را از سازمان بنادر دریافت کرده است، ادامه‌ داد: هم اکنون علاوه بر دریافت مجوز ساخت سیلوی ٤٣ هزار تنی تایدواتر در بندر امیرآباد مجوز ساخت انبار ٥٠٠٠ متری نیز در بندر انزلی به تایدواتر ابلاغ شده است.

وی ادامه‌ داد: پروژه سرمایه‌گذاری در ترمینال دوم غلات بندر امام خمینی (ره) به ظرفیت ١٥٠ هزار تن توسط تایدواتر وارد مرحله خرید تجهیزات شده و اپراتوری این بندر در اختیار تایدواتر قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل تایدواتر‌، این شرکت ١٥٠٠ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام خواهد داد و در سال ٩٦ بهره‌برداری از این ترمینال آغاز می‌شود.

وی همچنین از ساخت دو سیلوی غلات در بندر امام خمینی توسط تایدواتر خبر داد و در خصوص حضور تایدواتر در بندر شهید رجایی گفت: احداث اراضی پشتیبانی در بندر شهید رجایی به متراژ ۶٫۲ هکتار به زودی به تایدواتر ابلاغ خواهد شد.

اعتصام گفت: تایدواتر برای حضور در مزایده بندر شهید رجایی منتظر نظر سازمان بنادر است در عین حال تایدواتر زمینه‌های رفع تحریم را با فروش سهام مالکیتی برقرار کرده در نتیجه به نظر می‌رسد برای حضور تایدواتر در این مزایده مانعی وجود نداشته باشد.

وی در خصوص فعالیت‌های تایدواتر در عرصه سالویج نیز گفت: در حوزه سالویج تایدواتر در مزایده اروند شرکت کرد اما متأسفانه به دلیل داشتن همکار خارجی و قیمت بالاتر دوم شد. با این حال و براساس رایزنی‌های صورت گرفته قرار است ٣ فروند شناور در اروند توسط تایدواتر شناور‌سازی شود که اولین پروژه ابلاغ شد و شناور نصرا… از بستر رود اروند با موفقیت خارج شد.

وی افزود: در انتظار ابلاغ خارج‌سازی شناور دوم به نام عسلویه در اروندرود هستیم.

مدیرعامل شرکت تایدواتر در خصوص وضعیت قرارداد خور‌موسی نیز گفت: پروژه خورموسی به زودی با سازمان بنادر‌ و با همکاری یک شریک خارجی تعیین تکلیف می‌شود.

وی از خرید دو فروند شناور سامیت به مبلغ ۱۸٫۵ میلیارد تومان برای توسعه فعالیت‌های دریایی تایدواتر خبر داد و افزود: ‌این شناور‌ها فعلاً به شرکت نفت فلات قاره اجاره داده شده است.

اعتصام در خصوص حضور تایدواتر در بازارهای بین‌المللی نیز گفت: تایدواتر برای بیش از یک میلیارد دلار پروژه بندری و دریایی با طرف‌های خارجی مذاکرات متعددی انجام داده است که تا‌کنون مبلغ ٦ میلیون یورو یوزانس تایدواتر از اروپا با سود صفر درصد انجام شده است.

وی اجرایی شدن این حجم از پروژه ‌با حضور سرمایه‌گذاران خارجی را موجب افزایش سودآوری این شرکت و کاهش شدید هزینه‌های مالی تایدواتر بیان‌ کرد و در خصوص مجمع تایدواتر نیز گفت: مجمع تایدواتر بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

اعتصام ‌از تحقق کامل درآمدهای تایدواتر برای سال مالی گذشته خبر داد و افزود: تایدواتر تعدیل منفی نخواهد داد و سیاست تقسیم سود بستگی به سهامدار و مالک جدید تایدواتر دارد.

 

وی افزود: برنامه بعدی تایدواتر افزایش سرمایه ٥٠ درصدی و رسیدن سرمایه به ١٥٠٠ میلیارد ریال است و این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی خواهد بود.