اراده‌ای برای تولید فناوری در ایران نیست !

رئیس جهاددانشگاهی اراده‌ای برای تولید فناوری در ایران نیست ! رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه ما مشکل تولید فناوری نداریم، گفت: تحریم‌ها تنها کار‌‌ها را به تعویق می‌اندازد و ما کاملاً توانایی تولید فناوری را داریم فقط باید اراده کنیم. به گزارش مهر، حمیدرضا طیبی در بیستمین جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان گفت: کارهای پژوهشگاه […]

رئیس جهاددانشگاهی

اراده‌ای برای تولید فناوری در ایران نیست !

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه ما مشکل تولید فناوری نداریم، گفت: تحریم‌ها تنها کار‌‌ها را به تعویق می‌اندازد و ما کاملاً توانایی تولید فناوری را داریم فقط باید اراده کنیم.

به گزارش مهر، حمیدرضا طیبی در بیستمین جشنواره و کنگره بین‌المللی رویان گفت: کارهای پژوهشگاه رویان حاصل کارهای بزرگ در گذشته است.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: اما علاوه بر رویان، محققان جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، مهندسی پزشکی نیز فعالیت‌هایی انجام داده‌اند.

طیبی افزود: تلاش محققان جهاددانشگاهی همواره در راستای رفع مشکلات جامعه است و ‌سعی کرده‌اند فناوری‌های تولید شده را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

وی تأکید کرد: البته که در زمینه انتقال تکنولوژی فعالیت‌های خوبی انجام گرفته و ما همواره در تلاشیم که صاحب تکنولوژی شویم.

طیبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از این کنگره به اشتراک گذاشتن یافته‌های علمی بین کشورهاست، گفت: ۴۰ سال پیش به لحاظ علمی و فناوری عقب بودیم ولی این پتانسیل وجود داشت.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: ۳۹ سال از عمر جهاددانشگاهی می‌گذرد و ما اثبات کردیم که توانایی حرکت در مرز علم را داریم.

طیبی خاطر نشان کرد: بحث اراده در کشور مطرح است. اینکه این اراده متکی بر علم‌ خودمان باشد که ما با این اراده مشکل داریم.

وی ادامه داد: ما در زبان اراده داریم ولی در عمل نداریم؛ ما در تحریم هستیم و اگر اراده داشته باشیم می‌توانیم‌ توانایی خودمان را تبدیل به عمل کنیم ولی برنامه و اراده‌ای که‌ باید دانش ما را به عمل تبدیل کنیم، نداریم.

رئیس جهاددانشگاهی افزود: ما در جهاددانشگاهی به دنبال تولید فناوری هستیم اما چرا این موضوع تبدیل علم به فناوری سه تا ۱۰ سال طول می‌کشد! این حاکی از آن‌ است که اراده وجود ندارد.

به گفته وی اگر اراده وجود داشته باشد تبدیل علم به فناوری کوتاه می‌شود ولی در برخورد برخی سازمان‌ها در پروسه تبدیل دانش به فناوری طوری برخورد می‌کنند که انگار ما را به سخره گرفته‌اند.

وی ادامه داد: وجود آزمایشگاه‌های مرجع مهم‌ترین عاملی است که باعث می‌شود ما در خیلی پروژه‌ها سریعتر حرکت کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: ما هر جا اراده کردیم به نتیجه می‌رسیم؛ تحریم فقط کار‌‌ها را به تأخیر می‌اندازد ولی باید آن را مدیریت کنیم. واقعاً ما مشکل تولید فناوری نداریم و باید در زمان مناسب کار را شروع کنیم تا صاحب دانش شویم؛ در اصل باید فعل اراده را درست صرف کنیم.