فراز و فرود انتقال فرآورده‌های نفتی در منطقه شمالغرب

فراز و فرود انتقال فرآورده‌های نفتی در منطقه شمالغرب یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های حیاتی در صنعت نفت پس از تولید و استخراج نفت، انتقال این کالای سیاه به پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی می‌باشد که از طریق خطوط لوله تعبیه شده در دل زمین صورت می‌گیرد. منطقه شمالغرب خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با انجام […]

فراز و فرود انتقال فرآورده‌های نفتی در منطقه شمالغرب

یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های حیاتی در صنعت نفت پس از تولید و استخراج نفت، انتقال این کالای سیاه به پالایشگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی می‌باشد که از طریق خطوط لوله تعبیه شده در دل زمین صورت می‌گیرد.

منطقه شمالغرب خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با انجام این مهم نقش مؤثری در پروسه نقل‌وانتقالات فرآورده‌ها را دارا می‌باشد. این منطقه عملیاتی در مسیری ۱۹۲۰ کیلومتری، در گذر از مسیرهای اشتهارد، ابهر، زنجان، ایده‌لو، میانه، شهیدکریمی، (ترکمانچای)، تبریز، میاندوآب، ارومیه، مراغه، سراب، و اردبیل واقع شده است. مرکز این منطقه در ضلع شمالی شهر زنجان قرار دارد. حوزه عملیاتی این منطقه شامل استان‌های البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل است.

تأمین نفت‌خام پالایشگاه تبریز و بخشی از خوراک پتروشیمی تبریز، تأمین فرآورده نفتی (سوخت) استان‌های زنجان، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، تأمین سوخت هواپیما، سوخت نیروگاه اردبیل و ارومیه، تعمیر و نگهداری کلیه سیستم‌های مخابراتی حوزه استحفاظی، مراکز انتقال نفت، تأسیسات تابعه و مرکز منطقه و… از وظایف اصلی این شرکت محسوب می‌شود.