مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید! چندی پیش مشاور انجمن خودروسازان ایران طی صحبتهایی به این موضوع اشاره کرده بود که واردات همواره با خود نقلونبات به همراه دارد و شیرین است و همه طرفدار آن هستند و کسی علاقهای به تولید داخل ندارد. وی با لقمه چرب […]
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور
تولیدکننده داخلی ون را به تاکسیرانی معرفی کنید!
چندی پیش مشاور انجمن خودروسازان ایران طی صحبتهایی به این موضوع اشاره کرده بود که واردات همواره با خود نقلونبات به همراه دارد و شیرین است و همه طرفدار آن هستند و کسی علاقهای به تولید داخل ندارد. وی با لقمه چرب دانستن واردات اضافه کرده بود که در ایران سالهاست که تولید ون وجود دارد اما لازمه این تولید، وجود خریدار است که عمدتاً سازمانهایی همچون تاکسیرانی، اتوبوسرانی و… هستند که آنها نیز به دنبال واردات هستند.
به گزارش ایسنا، در واکنش به این اظهارات مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور نیز ضمن اشاره به اینکه هیچ یک از تولیدکنندگان داخلی تولید ون بنزینی را نیز در دستور کار ندارند، اگر این توانایی وجود دارد به ما اعلام شود تا از آن ظرفیت جهت حل مشکل این حوزه استفاده کنیم.
مرتضی ضامنی با بیان اینکه در حالحاضر ۱۳هزار ون فرسوده در کشور وجود دارد، اظهار کرد: یا باید با این مُد حملونقلی برای همیشه خداحافظی کنیم و بهطور کل آن را کنار بگذاریم و یا باید تعدادی ون جدید را جایگزین آنها کنیم که ما نیز به دنبال این هستیم تا نوسازی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در یک دورهای سایپا ون تولید میکرد که دیگر تولید نمیکند. ایرانخودرو نیز تولیدات ون داشت اما علاوه بر قیمت بالا، این ونها پایه بنزینی بودند. در حالیکه نیاز ما ونهای پایه گازسوز هستند. در حقیقت علت اینکه تأکید داریم ونها پایه گازسوز باشند به دو دلیل است؛ یکی اینکه بتوانیم از منابعی که در ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید وجود دارد استفاده کنیم و بخشی از هزینه ونها توسط وزارت نفت به واسطه صرفهجویی پرداخت شود و دلیل دیگر نیز راهبرد کشور در استفاده از سوخت گاز است، زیرا ما صاحب منابع عظیم گاز هستیم و این نوع سوخت ارزانتر هم هست و اگر روزی قرار باشد بنزین سهمیهبندی شود در ارائه خدماترسانی ونها خدشهای وارد نمیشود.
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور اضافه کرد: سامانه تاکسیرانی شهری کشور مصرفکننده است و نیازی دارد که بایستی پاسخ مناسب به آن داده شود و اولویت آن هم استفاده از محصولات تولید داخل است. بنابراین اگر تولیدکننده داخلی توانایی تولید ون به صورت واقعی نه بر روی کاغذ را داشته باشد از آن استقبال میکنیم، ولی اگر واقعاً ون در کشور تولید نشود تکلیف چیست؟ غیر از استفاده از ظرفیت واردات چه راهکار دیگری وجود دارد؟
وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه ون پایه گازسوز در کشور تولید نمیشود، در حالحاضر علیرغم پیگیریهای مستمر هیچ یک از تولیدکنندگان داخلی تولید ون بنزینی را نیز در دستور کار ندارند. اگر این توانایی وجود دارد به ما اعلام شود تا از آن ظرفیت جهت حل مشکل این حوزه استفاده کنیم. همچنین اگر قرار باشد وارداتی صورت گیرد، این امر توسط همین شبکههای خودروسازی داخلی صورت میگیرد.
به گفته این مقام مسؤول حتی پیش از اینکه کشور در شرایط تحریم قرار بگیرد و تولید و نوسازی ون با مشکل روبهرو شود، ونهای موجود در کشور وارداتی بوده و صرفاً در شرکتهای داخلی مونتاژ میشدند.
ضامنی عنوان کرد: اولویت ما در درجه اول ون پایه گازسوز است، اما اگر این ون موجود نباشد ناگزیریم به سمت ون بنزینی حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه سیستم سوخترسانی در موتور خودروهای ون و سدان پایه گازسوز، بنزینی، دیزلی و یا الکتریکی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه استفاده از گاز در حملونقل عمومی یک راهبرد است، از اینرو استفاده از خودروهای پایه گازسوز بهویژه در بخش ون دارای اهمیت بسیاری برای ماست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.