۳۱ میلیون دلار برای استخدام هکر‌ها !

۳۱ میلیون دلار برای استخدام هکر‌ها !  وقتی نام هکر را می‌شنویم عمدتاً به یاد هکرهایی خواهیم افتاد که کاری به جز این که به دیگران آسیب برسانند ندارند. اما جالب است بدانید که برخی هکر‌ها نیز با یافتن حفره‌های امنیتی و اشکالات نرم‌افزاری شرکت‌های بزرگ کسب درآمد می‌کنند. این هکر‌ها به هکرهای کلاه سفید […]

۳۱ میلیون دلار برای استخدام هکر‌ها !

 وقتی نام هکر را می‌شنویم عمدتاً به یاد هکرهایی خواهیم افتاد که کاری به جز این که به دیگران آسیب برسانند ندارند. اما جالب است بدانید که برخی هکر‌ها نیز با یافتن حفره‌های امنیتی و اشکالات نرم‌افزاری شرکت‌های بزرگ کسب درآمد می‌کنند. این هکر‌ها به هکرهای کلاه سفید مشهورند.

به گزارش انتخاب، یکی از شرکت‌هایی که در استخدام هکرهای کلاه‌سفید سابقه‌ای طولانی دارد، شرکت هکر وان است. این شرکت به هکرهای کلاه‌سفید خود وظایفی مهم می‌دهد. برای مثال هکر‌ها باید پیش از این که هکرهای کلاه سیاه، در سیستم‌های مختلف نفوذ کنند، آسیب‌پذیری‌ها را پیدا کنند.

هکر وان اخیراً تأیید کرده است که هم‌اکنون شش میلیونر هکر از سراسر جهان وجود دارند که در این سیستم عامل مشارکت دارند. بیش از ۱۵۰۰ شرکت از خدمات هکر وان کمک می‌گیرند و جالب است بدانید شرکت‌های سرشناسی مثل مایکروسافت، گوگل، اینتل، اسپاتیفای، توئیتر و حتی وزارت دفاع ایالات متحده نیز بین این شرکت‌ها دیده می‌شوند.

ناتانیل واکلام مدیر ارشد هکر وان درخصوص این شرکت می‌گوید: «وقتی من برای اولین بار شروع به پژوهش در این حوزه کردم، مدیریت هکر‌ها در یک نهاد رسمی در مراحل ابتدایی خود قرار داشت و فقط تعداد معدودی از شرکت‌ها هکر‌ها را برای یافتن و به اشتراک گذاری آسیب‌پذیری‌ها دعوت کردند. شش سال بعد فضا به طرز چشمگیری تغییر کرد. هکرهای اشکال‌یاب من برای کار از هر نقطه جهان آماده‌اند و حتی شرکت‌های بزرگ نیز به هکرهای شرکت ما احترام می‌گذارند.»

طی دوازده ماه گذشته، هکر وان بیش از ۳۱ میلیون دلار به هکر‌ها در سراسر جهان پرداخت کرده است. این شرکت اظهار داشته است که ۳۶ درصد از این درآمد‌ها مربوط به هکرهایی از روسیه، هند و ایالات متحده بوده است. لوری مرکر، مهندس امنیت در هکروان می‌گوید: «در حال‌حاضر هکر وان دارای نیم میلیون هکر ثبت شده است و هر روز ۶۰۰ نفر عضو فعال می‌گیرد که بیش از ۱۳۰، … آسیب‌پذیری را کشف کرده‌اند.»