فقط ۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کردند نائب رئیس و عضو هیأتمدیره اتحادیه جایگاهداران سوخت معتقد است که تغییر و تحولات ایجاد شده در کارت سوخت نهتنها مردم را به استفاده از آن تشویق نکرده بلکه چالشهایی را نیز در مباحث دیگر به همراه داشته است. بهگزارش ایسنا، اوایل خردادماه بود که […]
فقط ۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کردند
نائب رئیس و عضو هیأتمدیره اتحادیه جایگاهداران سوخت معتقد است که تغییر و تحولات ایجاد شده در کارت سوخت نهتنها مردم را به استفاده از آن تشویق نکرده بلکه چالشهایی را نیز در مباحث دیگر به همراه داشته است.
بهگزارش ایسنا، اوایل خردادماه بود که خبر طرح الزام استفاده از کات سوخت شخصی منتشر شد و تاکنون نیز برای فراهم شدن زیرساختهای آن اقدامات متعددی انجام شده است. آنطور که شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی اعلام کرده قرار بر این بود که ابتدا این طرح در چهار کلانشهر و سپس در کل کشور اجرایی شود. در چنین شرایطی از ۲۲ مردادماه که این طرح بهطور رسمی آغاز بهکار کرد تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات چندانی در این حوزه نبودیم؛ چراکه کارت سوخت جایگاهداران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت. البته از آن زمان زمزمههایی برای محدودیت در لیتراژ کارت جایگاهداران مطرح شد و سرانجام از اول شهریورماه میزان سوختگیری با کارت آزاد جایگاهها در کل کشور در هر بار سوختگیری، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت.
در این باره عطاپور، نائبرئیس و عضو هیأتمدیره اتحادیه جایگاهداران سوخت، گفت: علیرغم اجرای این طرح، متقاضیان سوخت همچنان از کارت سوخت جایگاهداران استفاده میکنند و میتوان گفت از زمان اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت، تنها پنج درصد متقاضیان از کارت سوخت شخصی خودشان برای سوختگیری استفاده میکنند، چون هنوز زیرساختهای اجرای این طرح عملیاتی نشده است.
وی ضمن انتقاد از محدود کردن لیتراژ کارت سوخت جایگاهداران گفت: این مسأله موجب شده تا مالکان وسایل نقلیه برای دریافت سوخت بیشتر اقداماتی را انجام دهند که یکی از آنها عبور و مرور اضافی در خیابان برای سوختگیری مجدد از جایگاههای سوخت است.
نائبرئیس و عضو هیأتمدیره اتحادیه جایگاهداران سوخت تصریح کرد: این طرح علاوه بر هزینه مضاعفی که برای جایگاهها به دنبال دارد، از نظر مسائل محیطزیستی نیز مشکلاتی را همراه داشته است و به همین دلیل به نظر میرسد که باید این طرح مورد ارزیابی دقیقتر قرار گیرد.
برخی کارشناسان بر این عقیدهاند که برای الزام مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی باید محدودیتهایی در استفاده از کارت سوخت جایگاهها از قبیل کاهش تدریجی لیتراژ سوختگیری یا پرداخت هزینه اضافی بابت حقالزحمه استفاده از کارت سوخت جایگاهها ایجاد شود. به زعم آنان در غیراین صورت استفاده از کارت سوخت شخصی برای مردم الزامآور نخواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.