واردات لنتترمز و کلاچ با وجود مازاد تولید رئیس انجمن تولیدکنندگان لنتترمز و کلاچ گفت: با وجود قانون ممنوعیت واردات کالاهایی که تولید مشابه داخل دارند و بهرغم مازاد تولید، واردات لنتترمز و کلاچ به کشور همچنان ادامه دارد. حسین لاجوردی در گفتوگو با ایرنا، افزود: اکنون ۴۷ واحد تولیدی لنتترمز و کلاچ در کشور […]
واردات لنتترمز و کلاچ با وجود مازاد تولید
رئیس انجمن تولیدکنندگان لنتترمز و کلاچ گفت: با وجود قانون ممنوعیت واردات کالاهایی که تولید مشابه داخل دارند و بهرغم مازاد تولید، واردات لنتترمز و کلاچ به کشور همچنان ادامه دارد.
حسین لاجوردی در گفتوگو با ایرنا، افزود: اکنون ۴۷ واحد تولیدی لنتترمز و کلاچ در کشور وجود دارد که به دلیل واردات بیرویه، بخشی از آنها به حالت تعطیل و نیمهتعطیل در آمدهاند.
وی بیان داشت: پس از اعلام ممنوعیت واردات لنتترمز و کلاچ در زمان وزیر پیشین صنعت،معدنوتجارت در اردیبهشتماه سال گذشته، انجمن لنتترمز و کلاچ همه تولیدکنندگان را به افزایش شیفتهای کاری و توسعه خطوط تولیدی ترغیب کرد. در نتیجه، اکثر این کارخانجات از فرصت پیش آمده برای به روزرسانی کارخانجات و خطوط تولیدی و توسعه فعالیتهایشان بهره بردند و بسیاری از آنها تعداد کارگرانشان را به بیش از دو برابر افزایش دادند.
وی ادامه داد: نتیجه این اقدام، تولید بیشتر انواع لنتترمز و کلاچ بود که سهم لنتهای وارداتی در بازار را بهطور کلی جبران و جایگزین میکرد.
این مقام صنفی، در ادامه به باز شدن درهای واردات لنت و کلاچ از حدود اوایل امسال اشاره کرد و اظهار داشت: هنوز هم دلیل این مسأله را نمیدانیم و پیگیریهای زیادی هم در اعتراض به این موضوع انجام دادهایم و پیگیر این مسأله از مراجع ذیربط هستیم.
وی بیان داشت: در حالی که انبارهای تولیدکنندگان داخلی مملو از انواع لنتترمز است و تولیدکنندگان علاوه بر محصولات یاد شده توانایی تولید لنت انواع وسایلنقلیه ریلی از جمله مترو، واگنهای باری، لوکوموتیوها، چاههای نفت، ماشینآلات کشاورزی و راهسازی، موتورسیکلتها و… را دارند، اما همچنان شاهد واردات عمده لنتترمز و کلاچ از چین، ترکیه و… به کشور هستیم.
رئیس انجمن تولیدکنندگان لنتترمز و کلاچ، افزود: هرچند برخی تولیدکنندگان بزرگتر با انجام صادرات در این شرایط میتوانند به بقاء ادامه دهند، اما اکثر تولیدکنندگان توانی برای حضور در بازارهای صادراتی ندارند و بنابراین، واردات لنتترمز و کلاچ به کشور، نابودی آنها را به دنبال خواهد داشت.
لاجوردی در خاتمه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «رونق تولید»، به طرح این پرسش پرداخت که با وجود تولید مازاد لنتترمز و کلاچ توسط تولیدکنندگان داخلی و عدم کمبود لنتترمز و کلاچ در بازار، چرا واردات لنتترمز و کلاچ به کشور انجام میشود؟
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.