کاهش ۱۰ درصدی سهمیه پایه کامیون‌های زیر ۲۰ تن

کاهش ۱۰ درصدی سهمیه پایه کامیون‌های زیر ۲۰ تن عضو هیأت‌عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سهمیه سوخت پایه ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری یکسان است، بیان داشت: ‌سهمیه پایه کامیون‌های زیر ۲۰ تن ۱۰ درصد کاهش یافت، البته سهمیه پایه ناوگان در کلاس‌های مختلف، متفاوت است. فرامرز مداح، عضو هیأت‌عامل سازمان راهداری […]

کاهش ۱۰ درصدی سهمیه پایه کامیون‌های زیر ۲۰ تن

عضو هیأت‌عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه سهمیه سوخت پایه ناوگان درون‌شهری و برون‌شهری یکسان است، بیان داشت: ‌سهمیه پایه کامیون‌های زیر ۲۰ تن ۱۰ درصد کاهش یافت، البته سهمیه پایه ناوگان در کلاس‌های مختلف، متفاوت است.

فرامرز مداح، عضو هیأت‌عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با فارس، ‌در مورد آخرین جزییات سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها و نزدیک شدن این سهمیه به صفر، اظهار داشت: کاهش سهمیه‌ به دو عامل بستگی دارد، اول آنکه باربرگ در بخش کامیون‌های درون‌شهری راه‌اندازی شود که این مورد راه‌اندازی شد و در حال پیاده‌سازی است.

عضو هیأت‌عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حال‌حاضر خیلی از کامیون‌های داخلی باربرگ دریافت می‌کنند، اما برای جا افتادن آنها کمی زمان لازم است.

وی با بیان اینکه سهمیه پایه ناوگان درون و برون‌شهری یکسان است، اضافه کرد: ‌سهمیه پایه کامیون‌های زیر ۲۰ تن ۱۰ درصد کاهش یافت. البته سهمیه پایه ناوگان در کلاس‌های مختلف، متفاوت است.

مداح درباره سهمیه‌های سوخت کامیون‌ها و تفکیک آنها، توضیح داد: در حال‌حاضر سه سهمیه سوخت برای کامیون‌ها داریم، اولین مدل، سهمیه سوخت عملکردی است که براساس میزان عملکرد، سوخت اختصاص می‌یابد.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: دومین مدل، سهمیه پایه کاهش نیافته (معمولی) است که به ناوگانی اختصاص می‌یابد که فعال هستند اما میزان کارکرد آنها کافی نیست، این ناوگان‌ فقط فعال هستند اما کم فعالیت می‌کنند.

وی افزود: سومین مدل سهمیه سوخت هم‌‌، ‌«سهمیه پایه کاهش یافته» است که به کامیون‌هایی اختصاص می‌یابد که فعالیت آنها هیچ جا ثبت نمی‌شود یعنی در جاده و شهر فعال نیستند، این کامیون‌ها ‌سهمیه پایه کاهش یافته می‌گیرند که میزان کمی دارد و فقط برای این است که بتواند استارتی بزند و باطری آنها نخوابد و تردد بسیار محدودی داشته باشد.

مداح اظهار داشت: «سهمیه پایه کاهش یافته» عددی پایین است که کار خاصی با آن نداریم، کامیونی که در کشور شماره می‌شود، ماهانه این رقم سهمیه پایه را دریافت می‌کند که رقمی بسیار پایین است.

عضو هیأت‌عامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: ‌ما در حال‌حاضر، کاهش «سهمیه پایه معمولی» را در دستور کار داریم‌ تا بدین ترتیب براساس پیمایش، رقم واقعی سوخت اختصاص یابد.