آمادگی وزارت امورخارجه برای ارتباط با دانش‌بنیان‌ها

آمادگی وزارت امورخارجه برای ارتباط با دانش‌بنیان‌ها معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت‌خارجه گفت: ما در وزارت امورخارجه آمادگی داریم با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط بگیریم و آنها را به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کنیم. به گزارش مهر، غلامرضا انصاری گفت: دانش و تکنولوژی همواره پایه‌های اقتصاد دانش‌بنیان هستند. وی افزود: یکی از آثار انقلاب اسلامی در ۴۰ سال […]

آمادگی وزارت امورخارجه برای ارتباط با دانش‌بنیان‌ها

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت‌خارجه گفت: ما در وزارت امورخارجه آمادگی داریم با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط بگیریم و آنها را به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کنیم.

به گزارش مهر، غلامرضا انصاری گفت: دانش و تکنولوژی همواره پایه‌های اقتصاد دانش‌بنیان هستند.

وی افزود: یکی از آثار انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته که همراه ما بوده اعتماد به نفسی است که به ملت ایران داد.

به گفته وی، اقتصاد دانش‌بنیان دو ویژگی در کشور دارد که مهم‌ترین آن براساس شعار ما می‌توانیم و اعتمادبه‌نفس نتیجه گرفته شده از انقلاب است؛ ما به این افتخار می‌کنیم و راه نجات و گسترش نفوذ انقلاب اسلامی دانش و توانمندی علمی است.

به گفته انصاری، ویژگی دیگر وجود قشر جوان با فکرهای نو و توانمندی‌های بالا به دانش روز با اراده قوی همچون اراده بسیجی‌های اول انقلاب در کشور است.

وی با بیان اینکه ما از نظر سیاسی در منطقه و دنیا در موقعیت خوبی قرار داریم، گفت: سفرهای وزیر امورخارجه به دنیا را می‌بینیم و می‌شنویم؛ اخیراً سفر وی به نشست گروه۷ افتخارآفرین بود و امیدواریم به موفقیت برسد زیرا بُعد سیاسی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

انصاری افزود: از نظر توان نظامی هیچکس در منطقه فکر تجاوز به ایران را ندارد و این دستاورد نتیجه تلاش ملت ایران بوده است.

وی با تأکید بر اینکه ما در بُعد اقتصادی با مشکلات جدی و ساختاری روبه‌رو هستیم، گفت: نوید می‌دهم امسال دولت آقای روحانی و گزارشی که دکتر نوبخت ارائه کردند براساس این باشد که بودجه سال آینده بودجه‌ای بدون نفت است و این آغاز میمون و مبارکی به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: تنها راه آرام کردن محیط و زمینه‌سازی محیط برای ایجاد این تغییر می‌تواند تمرکز بیشتر به اقتصاد دانش‌بنیان باشد. اقتصاد دانش‌بنیان می‌تواند اقتصاد ما را از اقتصادی آسیب‌پذیر به اقتصادی توانمند تبدیل کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه تأکید کرد: اقتصادی که منطقه به آن نیاز دارد اقتصاد دانش‌بنیان است. امیدوار هستیم که این دوران انتقال را به خوبی طی کنیم و حرکت و جهت ما به این سمت باشد تا ورود به بازار را ببینیم.

به گفته وی، ما از نظر سازوکار آمادگی داریم با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط بگیریم و این زمینه‌ای برای ورود و سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای شرکت‌هاست.

انصاری با بیان اینکه ما می‌توانیم از طریق برنامه‌هایی که داریم با دستاوردهای شرکت‌های پارک پردیس نیز آشنا شویم، گفت: این حرکت بزرگ و افتخارآفرین می‌تواند برای شرکت‌ها مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما توانستیم در این معاونت سایت کشورهای میزبان را تکمیل کنیم که تا پایان سال کامل می‌شود و بخش دوم سایت مربوط به بخش‌های خصوصی و دولتی است شرکت‌های دانش‌بنیان جایگاه ویژه‌ای دارند تا به شبکه‌های خارج از کشور معرفی شوند و این زمینه تبادل محصولات خود با سایر کشور‌‌ها باشد.