«فرادید» را بشناسید !

«فرادید» را بشناسید ! طراحی «فرادید»- سامانه سنجش شاخص‌های کیفیت شبکه ملی اطلاعات- از سال ۹۵ با بودجه ۶۱ میلیارد ریالی آغاز شد. پروژه‌هایی از این دست مشکلات خاص خودش را دارد. نگاه اپراتور‌‌ها به این موضوع نگاه نگرانی است چرا که به این واسطه اطلاعات کیفیت خدمات اپراتور‌‌ها در دید عموم قرار می‌گیرد و […]

«فرادید» را بشناسید !

طراحی «فرادید»- سامانه سنجش شاخص‌های کیفیت شبکه ملی اطلاعات- از سال ۹۵ با بودجه ۶۱ میلیارد ریالی آغاز شد. پروژه‌هایی از این دست مشکلات خاص خودش را دارد. نگاه اپراتور‌‌ها به این موضوع نگاه نگرانی است چرا که به این واسطه اطلاعات کیفیت خدمات اپراتور‌‌ها در دید عموم قرار می‌گیرد و ارزیابی می‌شود. این سامانه اطلاعات کیفیت اپراتورهای ثابت و سیار را در گستره کل کشور جمع‌آوری می‌کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده؛ فرادید برای این طراحی شده تا دید فراتر از دید معمول را در اختیار تمام مردم بگذارد تا شاخص‌های کیفی اپراتور‌‌ها را رصد کنند. این سامانه براساس مبانی متعددی طراحی شده است. اولین نکته آن الزامات شبکه ملی اطلاعات و رصد کیفیت خدمات در لایه‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات است.

یکی دیگر از وظایف این سامانه ارائه هدفمند اطلاعات کیفی و هزینه‌ای برای انتخاب بهینه خدمات توسط مردم است. نکته، ایجاد رقابت در بازار اپراتورهاست. زمانی که کیفیت خدمات رصد شود و در اختیار مردم قرار گیرد، اپراتور‌‌ها می‌توانند در بازار رقابتی خدمات با کیفیت‌تری ارائه دهند.

و اما نکته دیگر؛ شفافیت و حق‌الناس.

این حق مردم است که درخصوص خدمات و کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنند، اطلاعات داشته باشند. این سامانه می‌تواند در راستای این رویکرد گام‌های ارزنده‌ای ‌بردارد. سامانه‌ای که طراحی شده اطلاعات کیفیت خدمات و تجربه مشتری را از طریق سنسور‌‌ها جمع‌آوری کرده آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در نهایت نیز این موارد را در دسترس کاربر می‌گذارد تا بهترین انتخاب را انجام دهد.