حضور پست در شبکه دسترسی فروشگاه‌های اینترنتی انحصاری نیست

معاون شرکت پست حضور پست در شبکه دسترسی فروشگاه‌های اینترنتی انحصاری نیست مجتبی نصیری با بیان این‌که حضور پست در بخش شبکه دسترسی تجارت الکترونیک هیچ مشکلی برای رقابت حمل‌و‌نقلی ایجاد نمی‌کند، گفت: رقابت در این عرصه با حضور اپراتورهای دیگر پستی داغ‌تر خواهد شد. معاون شرکت پست در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به […]

معاون شرکت پست

حضور پست در شبکه دسترسی فروشگاه‌های اینترنتی انحصاری نیست

مجتبی نصیری با بیان این‌که حضور پست در بخش شبکه دسترسی تجارت الکترونیک هیچ مشکلی برای رقابت حمل‌و‌نقلی ایجاد نمی‌کند، گفت: رقابت در این عرصه با حضور اپراتورهای دیگر پستی داغ‌تر خواهد شد.

معاون شرکت پست در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به رویکرد پست در توسعه تجارت الکترونیک اظهار کرد: بازار خرید و فروش دیجیتالی روزبه‌روز با گسترش فضای وب و امکانات سمت کاربر، گسترده می‌شود و از این جهت شبکه عظیم پست در بخش توزیع می‌تواند بسیار کمک حال باشد.

معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه این شرکت ادامه داد: پست به راحتی می‌تواند شبکه تبادل اطلاعات میان عرضه‌کنندگان کالا – خدمات و خریداران کالا ایجاد کند. کاری که در حوزه تجارت الکترونیکی انجام می‌دهیم دقیقاً به همین شکل است و اتصال فروشنده و خریدار را داریم.

وی با بیان این‌که ما تولید کننده نیستیم، گفت: برنامه ما بر بخش توسعه شبکه دسترسی متمرکز است و در نظر داریم حلقه واسط خوبی بین متقاضی و عرضه کننده باشیم. قطعاً هر شرکت فعال در زمینه خدمات دیجیتالی از این بستر استفاده کند زمینه خوبی برای رشد او فراهم می‌شود در غیراین صورت هم لطمه‌ای به ما وارد نمی‌شود.

معاون مالی پست درباره این‌که ورود شرکتی به وسعت پست قطعاً رقابت در این عرصه را برای سایر دارندگان شبکه دسترسی سخت می‌کند، آیا می‌توانیم از این به انحصار غیرمستقیم یاد کنیم، گفت: خیر؛ در حال حاضر طبق قانون وزارت ارتباطات مکلف به صدور پروانه پستی برای شرکت‌های دیگری نیز شده است که این موضوع بر اصل رقابت تأکید دارد.

نصیری ابراز کرد: حجم بازار این حوزه مدام در حال گسترش است و از این منظر نه تنها هیچ نگرانی در بین فعالان وجود ندارد بلکه همه به آینده امیدوار هستند. قطعاً فعالیت ما در حوزه شبکه دسترسی رقابت حمل‌ونقلی را سخت نمی‌کند.

 

او افزود: در حوزه فروشگاه‌های اینترنتی از آن جهت که اغلب بخش خصوصی هستند، شایبه همکاری اجباری با پست پیش نمی‌آید و هر چه هست صرفاً رقابت خواهد بود. جالب است بدانید برندهای معروف فروشگاه اینترنتی در پاره‌ای موارد خدماتشان را به ما واگذار نمی‌کنند و خودشان به سمت توزیع می‌روند لذا حضور شبکه پستی هیچ الزامی ایجاد نمی‌کند.