افزایش ظرفیت تولید برق نکا به ۲۷۰۰ مگاوات

۲ واحد گازی جدید کلنگ‌زنی شد افزایش ظرفیت تولید برق نکا به ۲۷۰۰ مگاوات عملیات اجرایی احداث دو واحد گازی جدید نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت مجموع ۳۲۴ مگاوات با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و جمعی از مقامات استانی آغاز شد. یه گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط عمومینیروگاه […]

۲ واحد گازی جدید کلنگ‌زنی شد

افزایش ظرفیت تولید برق نکا به ۲۷۰۰ مگاوات

عملیات اجرایی احداث دو واحد گازی جدید نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت مجموع ۳۲۴ مگاوات با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و جمعی از مقامات استانی آغاز شد.

یه گزارش مناقصه مزایده به نقل از روابط عمومینیروگاه شهیدسلیمی نکا مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا در این مراسم با ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه نیروگاه نکا و قدردانی از حمایت‌های همه جانبه مسؤولان و همراهی مهندس طرزطلب، اظهار داشت: به‌دلیل ظرفیت بالای نیروی انسانی توانمند و متخصص شاغل در نیروگاه و مهیا بودن حدود ۳۰ درصد از زیرساخت‌‌های لازم برای احداث یک نیروگاه جدید، طی سه سال گذشته تلاش‌های زیادی برای ارائه توجیهات فنی و اقتصادی و اخذ موافقت توسعه نیروگاه نکا صورت گرفت و سرانجام این تلاش‌ها به نتیجه مطلوب رسید.

  محسن نعمتی از اخذ موافقت طرح توسعه نیروگاه نکا به ظرفیت ۴۸۴ مگاوات خبر داد و افزود: در فاز اول اجرای این طرح که کلنگ آن زده شد، دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی جدید ۹۴٫۲V ورژن پنج ساخت شرکت مپنا با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال طی دو سال احداث و انشاا… در پیک تابستان سال ۱۴۰۰ وارد مدار تولید خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آینده با احداث یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی و تکمیل واحد سیکل ترکیبی جدید که برای اجرای آن نیز ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، ظرفیت کل قدرت منصوبه این نیروگاه به ۲۷۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

نعمتی همچنین تأمین بخشی از نیاز شبکه، جلوگیری از کاهش ولتاژ شرق استان، استفاده از توانمندی پیمانکاران منطقه، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان جویای کار منطقه را از مزایای اجرای طرح توسعه نیروگاه نکا برشمرد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان نکا با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تقدیر و تشکر از مدیرعامل و کارکنان نیروگاه اظهار داشت: اینکه نیروگاه سالمند نکا همچون یک نیروگاه جوان سرحال و پرتوان در عرصه تولید انرژی و پایداری شبکه حضور موفقی دارد خود بیانگر توانمندی، تخصص، مهارت و اهتمام مجموعه کارکنان آن برای ارائه خدمت به هموطنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی لایینی به فرارسیدن ماه محرم‌الحرام اشاره کرد و گفت: خداوند بنا به آنچه پیامبر اکرم(ص) نیز فرموده‌اند، امامحسین(ع) را به عنوان چراغ هدایت بشریت قرار داده تا ما در پرتو این انوار معنوی بتوانیم به نفس خود نورانیت ببخشیم و در مسیر صلاح و فلاح قرار بگیریم.

وی همچنین ظلم ستیزی، حق‌گرایی و ذلت‌ناپذیری را از درس‌های برجسته مکتب نورانی حضرت اباعبدا…(ع) خواند و افزود: ما به عنوان ملتی فهیم، توانمند و با فرهنگ، باید با اعتماد به نفس و با اتکا به داشته‌های خود در جهت شکوفایی و ارتقابخشی کشور تلاش کنیم چرا که امروز بهترین مبارزه با آمریکا رساندن کشور به خودکفایی و بی‌نیازی از بیگانگان است.

 در ادامه مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تقدیر از تلاش‌های کارکنان نیروگاه نکا برای عبور موفقیت‌میز از پیک مصرف تابستان، اظهار داشت: این نیروگاه نقش ارزنده‌ای در پایداری شبکه دارد و کارکنان آن امسال تلاش زیادی انجام دادند و مردانه ایستادند تا در تأمین برق مورد نیاز مشترکان مشکلی به‌وجود نیاید.

محسن طرزطلب با بیان اینکه میزان آمادگی واحدهای بخاری در تابستان امسال بیش از ۹۸ درصد بوده، توان تولیدی برق کشور را بیش از ۸۲ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت: از مرداد سال گذشته سه‌هزار و ۲۵۰ مگاوات واحد جدید وارد مدار و به ۴۸ هزار مگاوات ظرفیت عملی سنوات قبل اضافه شد که علی‌رغم دشواری کار نگهداری این واحد‌ها با همت بالای همکاران ما در نیروگاه‌ها، به همین میزان برق به شبکه تزریق شد.

وی همچنین اطمینان داد که از ۶۷ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی کشور، ۱۰هزار و ۳۸۳ مگاوات از جمله نیروگاه نکا همچنان دولتی باقی خواهد ماند و هیچ برنامه‌ای برای واگذاری این نیروگاه به بخش خصوصی وجود ندارد.