بدهی ۱۵۰میلیارد تومانی مشترکین به شرکت گاز یزد

بدهی ۱۵۰میلیارد تومانی مشترکین به شرکت گاز یزد مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از بدهی ۱۵۰میلیارد تومانی مشترکین به این شرکت خبرداد و گفت: اولویت اصلی این شرکت گازرسانی به واحد‌های صنعتی و توسعه اشتغال در استان است و بیشترین بدهی هم متعلق به بخش صنعت است. علی‌اکبر میدانشاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه […]

بدهی ۱۵۰میلیارد تومانی مشترکین به شرکت گاز یزد

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد از بدهی ۱۵۰میلیارد تومانی مشترکین به این شرکت خبرداد و گفت: اولویت اصلی این شرکت گازرسانی به واحد‌های صنعتی و توسعه اشتغال در استان است و بیشترین بدهی هم متعلق به بخش صنعت است.

علی‌اکبر میدانشاهی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: سیاست اصلی این شرکت گازرسانی به واحد‌های صنعتی و توسعه اشتغال در استان بوده و بیشترین بدهی این شرکت هم متعلق به بخش صنعت است و این بخش با دارا بودن ۶۵میلیارد تومان بدهی در رتبه نخست، پس از آن نیروگاه‌ها ۴۴میلیارد تومان، ادارات دولتی دومیلیارد تومان و سایر مشترکین ۴۰میلیارد بدهی دارند.

 وی افزود: طول شبکه‌های گاز در استان ۹هزار و ۴۰۰کیلومتراست و بیش از ۲۴۴هزار علمک گاز با ۴۵۰مشترک در استان وجود دارد و هم‌اکنون بیش از ۵۰۴روستای استان به شبکه گاز وصل هستند و ضریب نفوذ گاز در استان یزد ۹۸درصد است.

میدانشاهی حفاظت از محیط‌زیست و توجه به سلامت مردم را از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: گازرسانی به صنایع، واحدهای صنعتی و گلخانه‌ها و کوره‌های آجرپزی در دستور کار ما قرار دارد و هم‌اکنون بیش از هفت‌هزارو ۱۱۲ واحد صنعتی، سه‌هزار گلخانه و ۲۸۹کوره در استان در استان گازدار هستند و بیش از ۴۸جایگاه گاز سی‌ان‌جی در استان فعال است.

وی درخصوص گازرسانی به روستا‌های استان گفت: در حال‌حاضر ضریب نفوذ گازرسانی به روستاهای استان ۹۰درصد بوده و هم‌اکنون گازرسانی به روستا‌های صعب‌العبور در دستور کار ما قرار دارد و در هفته دولت فاز دوم عملیات گازرسانی به روستاهای شیرکوه میانکوه و بنستان آغاز شد که این پروژه‌ها بنا به موقعیت ساختاری روستا‌ها یکی از سخت‌‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های کشوری در حوزه گاز بود و اگر مردم این مناطق با این شرکت همکاری خوبی داشته باشند این پروژه ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان از گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر با اعتباری بالغ بر یک‌هزارو ۴۳۰میلیارد توامان در هفته دولت خبر داد و گفت: این واحد صنعتی با گازدار شدن نقش مهمی در اشتغال و رونق اقتصادی استان دارد و عملیات گازرسانی به واحدهای صنعتی مهریز و میبد اردکان نیز انجام شده است.

میدانشاهی درخصوص حذف قبوض گاز نیز گفت: حذف قبوض گاز یک طرح ملی است که برخی از سازمان آن را اجرا کرده و این شرکت هم‌اکنون صدور قبض آنی را در دستور کار قرار داده که این کار هم صرفه‌جویی خوبی را برای این شرکت در پی داشته و اگر در آینده حذف قبوض صورت بگیرد در دست شرکت ملی گاز است.