دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان شیوه بازپرداخت تسهیلات ارزی بنابر درخواست قطعهسازان اجرایی شود دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان ضمن یادآوری وعده ۸۴۴ میلیون یورویی دولت به قطعهسازان، بیان داشت: درخواست اعضای انجمن این است که بازپرداخت ریالی یا یورویی بنابر درخواست وامگیرندگان انجام شود. آرش محبینژاد در گفتوگو با ایرنا، […]
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان
شیوه بازپرداخت تسهیلات ارزی بنابر درخواست قطعهسازان اجرایی شود
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان ضمن یادآوری وعده ۸۴۴ میلیون یورویی دولت به قطعهسازان، بیان داشت: درخواست اعضای انجمن این است که بازپرداخت ریالی یا یورویی بنابر درخواست وامگیرندگان انجام شود.
آرش محبینژاد در گفتوگو با ایرنا، افزود: شورای پول و اعتبار مهلت دریافت این تسهیلات ارزی را تمدید کرده و بانکمرکزی پرداخت آن را ابلاغ کرده است، اما بانکهای عامل از ابلاغ آن اظهار بیاطلاعی میکنند و یا تمایلی برای پرداخت آن ندارند.
وی تصریح کرد: بازپرداخت این تسهیلات به شکل ارزی پیشبینی شده که قطعهسازان استقبال چندانی از آن نخواهند کرد، زیرا معلوم نیست در شش تا ۹ ماه پس از دریافت این تسهیلات، نرخ ارز برای بازپرداخت چه رقمی باشد و چنین ریسکی را قطعهسازان نمیپذیرند.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان اظهار داشت: تاکنون هیچ پرداختی از این محل به قطعهسازان انجام نشده است.
وی ضمن یادآوری دیدار قطعهسازان با مدیرعامل جدید ایرانخودرو، اظهار داشت: در این دیدار، مهمترین مشکلات قطعهسازان که در صدر آنها موضوع نقدینگی قرار دارد، مطرح شد.
به گفته محبینژاد، اقدام نکردن خودروساز به تعریف منابع تأمین جدید و اصلاح قراردادهای موجود بین خودروسازان و قطعهسازان با رعایت انصاف و عدالت به عنوان دیگر درخواستهای قطعهسازان در این دیدار ارایه شد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان اظهار داشت: خودروسازان به دلیل نداشتن نقدینگی، اقدام به تعریف منابع تأمین جدید میکنند، اما این اقدام میتواند مقطعی، مشکلات خودروسازان را حل کند، اما برآورد میشود که به زیان خودروساز و قطعهساز است و منابع جدید تأمین مالی، آنها را در باتلاق نقدینگی گرفتار میکند.
وی اضافه کرد: مدیرعامل جدید ایرانخودرو بر شفافسازی پرداختها و عملکرد خودروسازان تأکید دارد و از عبارت «اتاق شیشهای» برای کاهش تبعیض و بیعدالتی در پرداختیها در این دیدار استفاده کرد و راهکارهای پیشنهادی قطعهسازان برای کاهش مشکلات نیز بیان شد که مهمترین آنها بسته چند بخشی، رفع کسری نقدینگی بود.
گفتنی است که بهمنماه پارسال قرا ر بود چهار هزار میلیارد تومان به ایرانخودرو و سایپا تخصیص یابد که برای تخصیص نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانکمرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان در دو بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و ۸۴۴ میلیون یورو بود که تاکنون بخش عمده مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده، اما خبری از پرداختهای ارزی نیست.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.