وجود ۲۷هزار تاکسی فرسوده در تهران رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه در تهران ۲۷هزار تاکسی فرسوده وجود دارد و تا پایان سال این تعداد به حدود ۳۵ هزار تاکسی خواهد رسید، گفت: از علل کند شدن و یا توقف روند نوسازی؛ عدم تمایل خودروسازان برای عمل به تعهدات خود […]
وجود ۲۷هزار تاکسی فرسوده در تهران
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه در تهران ۲۷هزار تاکسی فرسوده وجود دارد و تا پایان سال این تعداد به حدود ۳۵ هزار تاکسی خواهد رسید، گفت: از علل کند شدن و یا توقف روند نوسازی؛ عدم تمایل خودروسازان برای عمل به تعهدات خود و افزایش ناگهانی قیمت خودرو است.
محمد علیخانی در گفتوگو با خبرنگار خبرخودرو بیان داشت: براساس سیاستهای اتخاذ شده توسط دولت، خودروسازان در حالحاضر تمرکز خود را بر روی عمل به تعهدات خود در قبال پیشفروشهای انجام شده قرار دادهاند. دولت هم به تعهدات قانونی خود در قبال پرداخت ما به تفاوت ارزش خودروهای اسقاطی عمل نمیکند. این مسائل باعث توقف روند نوسازی تاکسیهای تهران شده است و در آیندهای نزدیک ما را به شدت دچار مشکل خواهد کرد.
وی تأکید کرد: در یکسال گذشته تنها حدود هزار دستگاه نوسازی شده است که این رقم در مقابل میزان خودروهای فرسوده موجود در ناوگان بسیار ناچیز است و با اهداف و برنامههای در نظر گرفته شده برای آن بسیار فاصله دارد. با توجه به عملکرد مسؤولان و عدم تحقق وعدهها نمیتوان امیدی به عملیاتی شدن یا عملی شدن طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی داشت.
علیخانی با اعلام اینکه از اهداف مهم نوسازی خودروهای فرسوده رضایتمندی مردم به واسطه افزایش کیفیت ناوگان و کاهش آلودگی هوای تهران است. گفت: این اهداف محقق نخواهد شد مگر اینکه همه سازمانها و مسؤولان به وظایف و وعدههای خود عمل کنند.
رئیس کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: در حالحاضر تاوان فرسودگی ناوگان حملونقل عمومی به ویژه تاکسیهای شهری را مردم شهر تهران و شهرداری باید بدهند در حالی که قصوری متوجه آنها نیست. البته مشکلات اقتصادی و اقتصاد بیمار حاکم بر کشور در عدم تحقق نوسازی ناوگان و کُند شدن این روند بیاثر نبوده است.
وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس با تذکر به دولت و درخواست توضیح از سازمان برنامه بودجه درخصوص علت عدم تخصیص وجوه در نظر گرفته شده برای تاکسیهای فرسوده و مدیریت شهری قطعاً میتوانند در پیشبرد این امر بسیار مؤثر باشند. چرا که نمایندگان ابزار قانونی خوبی در دست دارند و میتوانند از دولت بخواهند و فشار وارد کنند تا این برنامهها مطابق روال تعیین شده پیش رود.
این عضو شورای شهر تهران افزود: در جلسات هماهنگی که بین شورای شهر تهران و نمایندگان تهران در مجلس صورت میگیرد بسیاری از این مشکلات به نمایندگان منتقل میشود و از آنها درخواست میشود که به این مسأله ورود پیدا کنند و از مسؤولان بخواهند به وظایف قانونی خود در این خصوص عمل کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.