۱۳۰۰ شرکت از فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان خارج شدند!

۱۳۰۰ شرکت از فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان خارج شدند! رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ۱۳۰۰ شرکت به دلیل ارتقاء نیافتن از فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان کشور خارج شدند. به گزارش ایرنا؛ سیدمحمد صاحبکار خراسانی در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در مشهد گفت: معیارهای کارگروه ارزیابی […]

۱۳۰۰ شرکت از فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان خارج شدند!

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ۱۳۰۰ شرکت به دلیل ارتقاء نیافتن از فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان کشور خارج شدند.

به گزارش ایرنا؛ سیدمحمد صاحبکار خراسانی در نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در مشهد گفت: معیارهای کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف افزایش سطح کیفی فعالیت شرکت‌ها هر سال پنج درصد نسبت به سال قبل سختگیرانه‌تر می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل این تعداد شرکت که پس از دو تا سه سال فعالیت متقاضی تمدید ارزیابی بوده‌اند به دلیل عدم ارتقای لازم و نداشتن شاخص‌های اعلام شده از لیست این کارگروه به عنوان شرکت دانش‌بنیان خارج شده‌اند.

وی اظهار داشت: در حال‌حاضر چهارهزار و ۵۰۸ شرکت دانش‌بنیان در کشور تحت این عنوان شناخته شده و مجوز دارند که تحت ارزیابی و حمایت‌های توانمند‌سازی قرار می‌گیرند.

وی گفت: سختگیری در تعیین معیارهای تخصصی برای شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف هدایت این شرکت‌ها به سوی ارتقای مداوم است به همین دلیل علاوه بر سخت‌گیری در ارزیابی شاخصه‌ها و معیارها، کلیه شرکت‌های دارای مجوز به صورت آنلاین اعلام می‌شوند.

صاحبکارخراسانی افزود: تمام فعالیت‌های شرکت‌ها به صورت کامل شفاف‌سازی شده و در حال‌حاضر پرونده یک‌هزار شرکت برای بررسی و ارزیابی جهت تمدید و صدور مجوز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه هر ماه یک هزار پرونده شرکت‌ها در این مرکز بررسی می‌شود اظهار داشت: ۴۰۰ پرونده از این تعداد مربوط به ارزیابی و ۶۰۰ پرونده نیز مربوط به برنامه‌های حمایتی است.

وی گفت: با هدف تسهیل خدمت به شرکت‌های دانش‌بنیان از کارگزاران ارزیاب در بخش‌خصوصی کمک گرفته شده و روند ارزیابی شرکت‌ها طی دو مرحله منطقه‌ای و ملی انجام می‌شود که در همه بخش‌ها تلاش می‌گردد بهترین خدمات در کوتاه‌‌ترین مدت ارائه شود.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افزود: هم‌اکنون ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان بین دو تا سه ماه زمان می‌برد که با هدف ارائه مدت زمان کافی به شرکت‌ها برای جمع‌آوری و تکمیل اطلاعات تعیین شده است.

وی اظهار داشت: تشکیل انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان‌رضوی نشان‌دهنده بلوغ این استان و شرکت‌های دانش‌بنیان آن است که امیدواریم شاهد تحول و پیشرفت چشمگیر در این زمینه باشیم.