آمریکا باید نقشی بسیار بسیار فعال‌تر در رفع تحریم‌ها ایفا کند

    وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران آماده‌ مذاکره جدی با گروه بین‌المللی حامیان سوریه است.به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک به همراه فدریکاموگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بورگه‌برنده، وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به بحران سوریه گفت: برای حل بحران سوریه به یک استراتژی جامع نیاز […]

    وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران آماده‌ مذاکره جدی با گروه بین‌المللی حامیان سوریه است.به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک به همراه فدریکاموگرینی، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بورگه‌برنده، وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به بحران سوریه گفت: برای حل بحران سوریه به یک استراتژی جامع نیاز دارید. ما یک طرح برای حل بحران سوریه ارایه داده‌ایم. ما آماده‌ایم تا با گروه بین‌المللی حامیان سوریه به‌طور جدی مذاکره کنیم.

وی ادامه داد: قطعاً این بر دوش سوری‌ها و عراقی‌هاست که روندهای سیاسی در کشورشان را مشخص کنند و ما نمی‌توانیم چیزی را به آن‌ها دیکته کنیم. ما تنها می‌توانیم این روند را تسهیل کنیم و ایران آماده است تا در این راه کمک کند. ما نباید فراموش کنیم که وضعیت انسانی در سوریه فاجعه‌آمیز است و ما نیازمند یک راه‌حل بشردوستانه جامع هستیم و تمام کسانی که در سوریه نفوذی دارند باید با هدف کمک به این وضعیت انسانی دور هم جمع شوند و ایران نیز همانند گذشته در این مسیر مشارکت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: آمریکا تحریم‌ها را برداشته است اما تأثیرات روانی ناشی از سال‌ها وضع این تحریم‌ها همچنان وجود دارد و من معتقدم که آمریکا باید نقشی بسیار بسیار فعال‌تر ایفا کند.