تفحص از بانک‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی برای بررسی فیش‌های حقوقی میلیونی کلید خورد

پورمختار خبر داد تفحص از بانک‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی برای بررسی فیش‌های حقوقی میلیونی کلید خورد عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از آغاز تفحص از بانک‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی برای بررسی فیش‌های حقوقی میلیونی و پرداخت‌های غیرمتعارف خبر داد. به گزارش خانه ملت، محمدعلی‌پورمختار با اشاره به انتشار فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی […]

پورمختار خبر داد

تفحص از بانک‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی برای بررسی فیش‌های حقوقی میلیونی کلید خورد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از آغاز تفحص از بانک‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات دولتی برای بررسی فیش‌های حقوقی میلیونی و پرداخت‌های غیرمتعارف خبر داد.

به گزارش خانه ملت، محمدعلی‌پورمختار با اشاره به انتشار فیش‌های حقوقی چند ده میلیونی برخی مدیران در فضای مجازی، گفت: مجلس بیش از پیش پیگیر چرایی پرداخت چنین حقوق‌هایی است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری دستور ویژه رییس‌جمهور و رییس قوه مقننه برای پیگیری هرچه سریع‌تر حقوق‌های نجومی، افزود: پیگیری‌ها در مجلس در این باره آغاز شده و تا حصول نتیجه بررسی‌ها ادامه خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان این‌که حقوق در کشور سقف مشخصی برای تمامی گروه‌های جامعه دارد، تصریح کرد: باید مشخص شود بر چه پایه و اساسی پرداخت حقوق میلیونی به برخی مدیران صورت می‌گیرد.

بسیاری از حقوق‌های نجومی هنوز شناسایی نشده است

وی با تأکید بر این‌که بسیاری از حقوق‌های نجومی هنوز شناسایی نشده‌اند، افزود: ذره بین مجلس بر فعالیت ادارات دولتی، بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط با بخش دولتی برای بررسی فیش‌های حقوقی کارمندان فعال است.

پورمختار ادامه داد: برای شفاف‌سازی در بحث حقوق‌های نجومی تحقیق و تفحص از بانک‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی در دستور کار مجلس قرار دارد.

 

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برخی معتقدند پرداخت‌های میلیونی اخیر در راستای معوقات کارمندان بوده که این موضوع هم با شفاف‌سازی مجلس و از طریق تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌ها و شرکت‌ها و مؤسسات دولتی مشخص خواهد شد.