کاهش ۵۰هزار تنی تولید چای در کشور

دلخوش اباتری کاهش ۵۰هزار تنی تولید چای در کشور نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان این‌که تولید ۷۰ هزار تنی چای در کشور به ۲۰هزارتن رسید، گفت: نرخ برگ سبز چای بر طبق تورم تعیین و پرداختی‌ها در این خصوص باید در زمان مقرر انجام شود. به گزارش خانه ملت، سید کاظم دلخوش‌اباتری درباره […]

دلخوش اباتری

کاهش ۵۰هزار تنی تولید چای در کشور

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان این‌که تولید ۷۰ هزار تنی چای در کشور به ۲۰هزارتن رسید، گفت: نرخ برگ سبز چای بر طبق تورم تعیین و پرداختی‌ها در این خصوص باید در زمان مقرر انجام شود.

به گزارش خانه ملت، سید کاظم دلخوش‌اباتری درباره تولید محصول چای، خاطرنشان کرد: ما زمانی ۷۰ هزار تن چای در کشور تولید می‌کردیم اما این میزان به زیر ۲۰ هزار تن رسیده است بنابراین دولت باید با حمایت و برنامه‌ریزی کاربردی از محصول چای ایرانی حمایت کند تا علاوه بر افزایش میزان تولید چای شاهد کاهش هزینه‌های تولید نیز در این راستا باشیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عدم حمایت از کشاورز میزان تولید چای را کاهش داد، تصریح کرد: ما صنایع تبدیلی مناسبی برای محصول چای نداریم و به همین علت باید با توسعه صنایع تبدیلی چای ایرانی را با رعایت استانداردهای کالا وارد بازار کنیم.

وی ادامه داد: پرداخت برگ سبز چای باید براساس نرخ تورم باشد اما عاملی دیگر که می‌تواند مشکلات چایکاران را برطرف کند این است که پرداخت برگ سبز به چایکاران به موقع انجام شود.

دلخوش اباتری افزود: ما با آمایش کشت در صنعت کشاورزی می‌توانیم سطح زیر کشت چای را افزایش دهیم، زیرا با الگوی کشت مناسب می‌توانیم میزان چای با کیفیت ایرانی را به نحو مطلوب افزایش دهیم و این در حالی است که کشور ما ظرفیت مناسبی در تولید چای در کشور دارد.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان این‌که مرغوب‌‌ترین چای دنیا متعلق به ایران است، گفت: چای ایرانی نیازمند حمایت ویژه است و این در حالی است که امسال مطالبات چایکاران هنوز پرداخت نشده است اما در تلاش هستیم که این مهم عملیاتی شود.