مجموعه اقتصادی شستا مدیریت مستقری ندارد

لاریجانی در صحن علنی مجموعه اقتصادی شستا مدیریت مستقری ندارد رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تفاوت‌های حقوق و دستمزد براساس کارآمدی موضوع درستی است البته تفاوت آن نباید غیرقابل قبول و غیرمتعارف باشد. به گزارش خانه ملت، لاریجانی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در […]

لاریجانی در صحن علنی

مجموعه اقتصادی شستا مدیریت مستقری ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تفاوت‌های حقوق و دستمزد براساس کارآمدی موضوع درستی است البته تفاوت آن نباید غیرقابل قبول و غیرمتعارف باشد.

به گزارش خانه ملت، لاریجانی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی، گفت: در دوره نهم مجلس گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی تهیه شد که در گزارش مذکور به حقوق‌های غیرمتعارف اشاره شده بود؛ اما به چه دلیل این موضوع باز هم تکرار می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: سؤال دیگر این‌که با توجه به بزرگ بودن مجموعه اقتصادی شستا چرا در این مجموعه، مدیریت مستقری وجود ندارد؟

حقوق‌های بالا، در جامعه نگرانی ایجاد کرده

وی افزود: این‌که رسیدگی به وضعیت حقوق‌های بالا در دولت در حال پیگیری است اقدام خوبی است به دلیل این‌که در جامعه نگرانی ایجاد کرده؛ لذا باید مکانیزم‌هایی برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نامتعارف وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: حساسیت دولت در خصوص رسیدگی به موضوع کار خوبی است و دیوان محاسبات نیز پیگیر کار است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تفاوت‌های حقوق و دستمزد براساس کارآمدی، موضوع درستی است البته تفاوت آن نباید غیرقابل قبول و غیرمتعارف باشد.

صندوق‌های بازنشستگی وضع مناسبی در کشور ندارند

لاریجانی همچنین خطاب به ربیعی گفت: صندوق‌های بازنشستگی وضع مناسبی در کشور ندارند، البته شما عنوان کردید کمیته مشترک باید موضوع را بررسی کند که مانعی در این رابطه وجود ندارد؛ بنابراین پیشنهاد بررسی کار را به صورت کارشناسی ارایه دهید تا در تدوین برنامه ششم موضوع لحاظ شود؛ به دلیل این‌که موضوع صندوق‌های بازنشستگی نگران کننده است.

بررسی حقوق‌های بالا در شورای حقوق و دستمزد

ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توضیح داد: در خصوص موضوع فیش حقوقی مدیران بانک رفاه باید عنوان کنم این موضوع بر مبنای بانک‌های دیگر صورت گرفته است و در دو ماه گذشته، بحث حقوق‌های بالا در شورای حقوق و دستمزد مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نکته دیگر در خصوص فیش حقوقی بانک رفاه این است که بازمانده حساب مالی مدیرعامل بانک رفاه، مبنای محاسبه قرار گرفته است و حتی وزیر نیز موافقتی در این خصوص انجام نداده است.

تعطیلی پارس الکترونیک را که در دولت قبل رخ داده، به ما ربط می‌دهند!

ربیعی گفت: فضای ناجوانمردانه‌ای در خصوص حقوق‌‌ها علیه دولت شکل گرفته است، این در حالی است که حقوق یک متخصص ۱۹ میلیون تومان است و نکته دیگر این‌که در حالی عنوان می‌شود شرکت پارس الکترونیک تعطیل شده که آقای روحانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری به این موضوع اشاره کردند.

 

وی ادامه داد: دولت با پرداخت‌های بالا مخالف است البته نظام کارشناسی نباید به هم بریزد؛ مثلاً برای رییس تأمین اجتماعی رقم ۱۳ میلیون تومان در نظر گرفته شده ولی وی ۶ میلیون تومان دریافت می‌کند؛ البته منکر آن نمی‌شویم که برخی از مدیران در شرکت‌ها حقوق نامتعارف گرفته‌اند که باید به آن رسیدگی شود.