۳۵ هزار تاکسی پایتخت نوسازی می‌شود

۳۵ هزار تاکسی پایتخت نوسازی می‌شود معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: ۳۵ هزار تاکسی در پایتخت با اعطای تسهیلات کم‌بهره و با هدف حمایت از رانندگان نوسازی می‌شود. محمد امامی‌امین در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بحث اشتغال برای ما اهمیت به‌سزایی دارد و از سوی دیگر رانندگی با خودروهای فرسوده برای فعالان این […]

۳۵ هزار تاکسی پایتخت نوسازی می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: ۳۵ هزار تاکسی در پایتخت با اعطای تسهیلات کم‌بهره و با هدف حمایت از رانندگان نوسازی می‌شود.

محمد امامی‌امین در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بحث اشتغال برای ما اهمیت به‌سزایی دارد و از سوی دیگر رانندگی با خودروهای فرسوده برای فعالان این عرصه به‌صرفه نیست.

وی یادآور شد: از همین رو استانداری تهران برای صیانت از معیشت و اشتغال این رانندگان با همکاری و هماهنگی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، سازمان تاکسیرانی تهران و شرکت ایران خودرو درصدد نوسازی ناوگان تاکسیرانی برآمده است.

امامی امین اظهار داشت: از سوی دیگر خودروهای فرسوده موجود در شهر مباحثی همچون آلودگی هوا و ترافیک را به دنبال دارند و نوسازی آنها می‌تواند بخشی از این مسائل را برطرف سازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: برای اجرای این برنامه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره نیز با نرخ چهار درصد از منابع صندوق کارآفرینی امید در سال‌جاری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اطلاعات رانندگان دارای خودرو و متقاضی نوسازی با کدملی در سامانه ثبت می‌شود خاطرنشان کرد: رانندگان پس از اسقاط خودرو ۶٫۵ میلیون تومان ما به ازای آن و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد دریافت و بخشی از هزینه را نیز به عنوان آورده تأمین می‌کنند.

امامی‌امین ادامه داد: زمان‌بندی اجرای این طرح و نوسازی ۳۵ هزار تاکسی فرسوده در پایتخت در جلسه یکشنبه هفته آینده مشخص می‌شود.

حدود ٨٠ هزار دستگاه تاکسی با کاربری و خدمات متنوع در تهران فعال است.