مشکلات تولید ناشی از سوء‌مدیریت‌ها است نه تحریم

مشکلات تولید ناشی از سوء‌مدیریت‌ها است نه تحریم دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با بیان این‌که قاطبه مردم آثار برجام را در اشتغال و سفره‌هایشان مشاهده نکرده‌اند، گفت: بسترهای ورود سرمایه‌گذاران خارجی هنوز فراهم نشده است و اگر این مسایل تصحیح نشود، هیچ‌گاه شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی نخواهیم بود. ابراهیم نکو در گفت‌و‌گو با فارس […]

مشکلات تولید ناشی از سوء‌مدیریت‌ها است نه تحریم

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با بیان این‌که قاطبه مردم آثار برجام را در اشتغال و سفره‌هایشان مشاهده نکرده‌اند، گفت: بسترهای ورود سرمایه‌گذاران خارجی هنوز فراهم نشده است و اگر این مسایل تصحیح نشود، هیچ‌گاه شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی نخواهیم بود.

ابراهیم نکو در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این پرسش که تحقق وعده‌های رییس‌جمهور درباره فتوحات اقتصادی پس از برجام را چگونه ارزیابی می‌کنید، با بیان این‌که نباید نزدیک انتخابات توقعات را در جامعه بالا ببریم، گفت: ایجاد انتظار غیرمعقول در جامعه و حل تمامی مشکلات با یک موضوع مثل برجام به نظر من کار ناصحیحی است، چرا که باید اول توجیه داشته باشیم که چگونه می‌توانیم با یک اتفاق تمامی مشکلات گذشته را حل کنیم.

نماینده مجلس نهم درباره‌ تأثیر برجام بر روی معیشت مردم گفت: از لحاظ سفره‌های مردم و معیشت آن‌‌ها اتفاقی که باید رخ می‌داد، هنوز صورت نگرفته است و شاهد اعلام نارضایتی مردم هستیم و قاطبه‌‌ مردم در موضوعات اشتغال فرزندانشان و سفره‌های زندگیشان آثاری را مشاهده نکرده‌اند.

وی درباره مشکلات صنعت گران و نیاز صنعت به سرمایه‌گذاری‌های جدید گفت: حدود ۷۰ درصد تولید ما با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و ۳۰ درصد دیگر نیز در شرایط مطلوب کامل نیستند و آن‌‌ها نیز مشکلاتی را دارند که صرفاً به تحریم‌ها و عوارض ناشی از آن‌‌ها مربوط نمی‌شود، بلکه سوءمدیریت‌ها این مسایل را به وجود آورده است.

 

نکو در پایان تصریح‌ کرد: این انتظار که سرمایه‌گذاران خارجی پس از برجام وارد ایران بشوند، یک تصور اشتباه است، چرا که هنوز بستری برای این امر فراهم نشده است؛ از جمله این‌که قوانین ما هنوز معیوب است و هنوز شاهد بعضی سوءمدیریت‌ها در این بخش هستیم که اگر این مسایل تصحیح نشود، هیچ‌گاه شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی نخواهیم بود.