تخصیص بودجه برای پروژه های ۶گانه فاوا

وزارت ارتباطات خواستار شد تخصیص بودجه برای پروژه  های  ۶گانه فاوا وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این‌که اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، راهگشای رونق اقتصادی در کشور است، گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید در اولویت تخصیص منابع قرار گیرند. به گزارش ایرنا، شورای فنی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، ۶ پروژه «افزایش سطح […]

وزارت ارتباطات خواستار شد

تخصیص بودجه برای پروژه  های  ۶گانه فاوا

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این‌که اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، راهگشای رونق اقتصادی در کشور است، گفت: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید در اولویت تخصیص منابع قرار گیرند.

به گزارش ایرنا، شورای فنی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، ۶ پروژه «افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مراکز داده به شبکه توزیع محتوا، پروژه دولت الکترونیک و همراه، پروژه ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، پروژه ایجاد یک کریدور فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، پروژه دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و سامان‌دهی منابع کمیاب ملی از قبیل طیف فرکانس و شماره» را به عنوان پروژه‌های کلیدی تعریف شده برای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی اعلام کرد.

طبق مصوبه هجدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که ۱۶ فروردین ماه امسال به استناد مفاد مصوبه تیرماه هیأت وزیران برگزار شد و به دنبال ابلاغیه معاون اول رییس‌جمهوری درباره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات مجریان هر یک از این پروژه‌ها را نیز منصوب کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، محمود واعظی در چهاردهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: پیگیری پروژه‌های یادشده به‌طور جدی و مستمر ادامه خواهد یافت.

وی همگرایی دستگاه‌های اجرایی برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های دارای اولویت را ضروری خواند و خاطرنشان ساخت: باید در تخصیص منابع به پروژه‌هایی که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اولویت‌دار اعلام می‌شود جدیت به خرج داد.

واعظی، نظارت و هدایت منابع به سوی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را ضروری برشمرد و بیان داشت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رونق اقتصادی کشور را به همراه خواهد داشت.

«فرهاد دژپسند» معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز در این جلسه، وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات را از دستگاه‌های پیشرو در تدوین و ارایه به موقع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

براساس این گزارش، چهاردهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات با حضور معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، رضا ویسه، معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهوری و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و مسؤولان پروژه‌های ۶ گانه برگزار شد.

ارزانی اینترنت تا ۲۲ درصد

وزیرارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: اقدام‌های صورت گرفته برای ارزان‌تر شدن پهنای باند اینترنت داخل برای ارایه‌کنندگان عامل مهمی است تا به‌زودی مصرف کننده نهایی از ارزانی بین ۱۷ تا ۲۲ درصدی اینترنت برخودار شود.

محمود واعظی در گفت‌وگویی به جلسه برگزار شده کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: تلاش جلسه بر این بود تا کسانی که از پهنای باند داخل استفاده می‌کنند از خدمات ارزان‌تری برخودار شوند.

وی بیان کرد: مقرر شد شرکت ارتباطات زیرساخت بر همین اساس پهنای باند ارزان‌تری ارایه دهد و شرکت مخابرات ایران و زیرساخت نیز تسهیلاتی را برای انتقال مد نظر قرار دهند.

واعظی خاطر نشان کرد: اقدام‌های در نظر گرفته شده عاملی خواهد بود تا مردم در آینده‌ای نزدیک بین ۱۷ تا ۲۲ درصد اینترنت را ارزان‌تر دریافت کنند.

آمارهای مرکز بررسی جهانی وضعیت اینترنت نشان می‌دهد تعداد کاربران اینترنت ایران از اواخر سال ۲۰۰۰ میلادی که ۲۵۰ هزار کاربر داشته است با رشدی چشمگیر تا اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی به بیش از ۴۶ میلیون کاربر رسیده است.

براساس گزارش این مرکز، آسیا یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون کاربر اینترنت دارد و آمارهای مربوط به بخش خاورمیانه نشان می‌دهد ایران از منظر تعداد کاربران رتبه نخست را با رقمی بالغ بر ۴۶ میلیون دارد .

در این گزارش جمعیت ایران ۸۱ میلیون و ۸۲۴ هزار و ۲۷۰ نفر در نظر گرفته شده است که با ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کاربر اینترنت ضریب نفوذ ۵۷٫۲ درصدی دارد.

 

ایران همچنین ۳۸درصد از تعداد کل کاربران اینترنت در خاورمیانه را تا نوامبر ۲۰۱۵ میلادی داشته است.