اروپایی‌‌ها انتقال دانش فنی نرم افزارهای بانکی را نمی‌پذیرند!

علی‌رغم رفع تحریم‌ها اروپایی‌‌ها انتقال دانش فنی نرم افزارهای بانکی را نمی‌پذیرند! یک فعال سیستم بانکداری گفت: علی‌رغم رفع تحریم‌ها شرکت‌های اروپایی فقط حاضر به فروش نرم‌افزار به ایران هستند و انتقال دانش فنی به ایران را نمی‌پذیرند. به گزارش فارس، در حالی که در پسابرجام انتظار می‌رود پای شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به بازارهای […]

علی‌رغم رفع تحریم‌ها

اروپایی‌‌ها انتقال دانش فنی نرم افزارهای بانکی را نمی‌پذیرند!

یک فعال سیستم بانکداری گفت: علی‌رغم رفع تحریم‌ها شرکت‌های اروپایی فقط حاضر به فروش نرم‌افزار به ایران هستند و انتقال دانش فنی به ایران را نمی‌پذیرند.

به گزارش فارس، در حالی که در پسابرجام انتظار می‌رود پای شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به بازارهای مختلف ایران باز شود، یک شرکت ایرانی فن‌آوری اطلاعات اخیراً یک سیستم بانکداری متمرکز الکترونیکی از چین به ایران آورده و درصدد فروش آن به بانک‌های کشور است.

این شرکت ایرانی جزو شرکت‌های دانش‌بنیان است و تولید بومی دانش‌بنیان یکی از انتظارات اولیه از این نوع شرکت‌ها است. از این رو تلاش برای تولید یک سیستم بانکداری بومی توسط این شرکت بیش‌تر از واردات محصول خارجی انتظار می‌رفت.

همچنان که در حال حاضر نیز در ایران چند مجموعه دانش‌بنیان داخلی در زمینه تولید CORE BANKING (سیستم نرم‌افزار جامع بانکداری) فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها برای فروش محصولات خود به بانک‌های کشور با مشکل عدم اطمینان مدیران به محصول ایرانی و رقابت سخت با محصولات خارجی مواجهند.

اکنون مدیرعامل شرکت ایرانی واردکننده این محصول چینی درباره چرایی ورود یک محصول از چین به بازار بانکداری کشور، توضیح می‌دهد: در پسابرجام نیز اروپایی‌‌ها با ایران کار نمی‌کنند. شرکت‌های اروپایی مایل به فروش نرم‌افزار بانکداری به ایران هستند اما به انتقال دانش فنی و بومی‌سازی راضی نمی‌شوند. علاوه بر این جنس چینی الزاماً بد نیست.

 

وی مدعی شد: مزیت ورود این محصول خارجی به کشور در انتقال دانش فنی و بومی‌سازی دانش است. این سیستم با هدف بومی‌سازی، نصب و راه‌اندازی، واگذاری کد منبع (Soorce code) به همراه انتقال دانش توسعه و نگهداری و پشتیبانی کامل ارایه می‌شود.