شهردار تهران مطرح کرد لزوم تغییر رویکردها در حوزه ترافیک شهردار تهران گفت: انتظار ما از معاونت حملونقل و ترافیک این است که به تغییر رویکردها هم فکر کند. به گزارش مهر، پیروز حناچی با حضور در ستاد استقبال از مهرماه سال۹۸ و رصد ترافیک آغاز سال تحصیلی، واقع در معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری […]
شهردار تهران مطرح کرد
لزوم تغییر رویکردها در حوزه ترافیک
شهردار تهران گفت: انتظار ما از معاونت حملونقل و ترافیک این است که به تغییر رویکردها هم فکر کند. به گزارش مهر، پیروز حناچی با حضور در ستاد استقبال از مهرماه سال۹۸ و رصد ترافیک آغاز سال تحصیلی، واقع در معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: با بازگشایی مدارس، بیش از ٣٠ درصد به ترافیک تهران افزوده میشود و به همین دلیل تمهیدات لازم باید برای آمادگی شهر اندیشیده شود. خوشبختانه این ملاحظه مهم در تمام مدهای حملونقل در نظر گرفته شده است. وی افزود: این اقدامی است که بهطور دائم باید تعقیب کنیم و انتظار ما از معاونت حملونقل و ترافیک این است که به تغییر رویکردها هم فکر کند؛ ترافیک و رسیدگی به آن قطعاً ضرورت است اما شاید به شکل دیگری هم بتوان به این مقوله نگاه کرد. حناچی تصریح کرد: در اجلاس مربوط به شهر هوشمند در اروپا ملاقاتهایی با شهرداران برلین و وین داشتیم. جالب بود که شهرداری وین تا هفت درصد از حملونقل را روی دوچرخه متمرکز کرده است؛ البته شرایط و جمعیت این شهر با ما متفاوت است اما این حرکت عمومی در همه شهرهای موفق دنیا آغاز شده و ما هم با همکاری مردم این حرکت را آغاز کردیم. شهردار تهران اظهار کرد: فرض بر این است که حضور هر دوچرخهسوار میتواند یک خودرو از سطح شهر کم کند؛ البته این اقدام به زمینهسازی نیاز دارد. وی گفت: ما از آنهایی که به اسکوترهای برقی متمایل هستند نیز حمایت میکنیم چرا که شاید بسیاری از محدودیتهای موجود در مورد دوچرخه در مورد اسکوتر وجود نداشته باشد. از دوستان میخواهم فضای امن استفاده از اسکوتر را همانند دوچرخه فراهم کنند. حناچی ادامه داد: اگر مردم را راضی کنیم که از ابتدای سفر بدون خودروی شخصی از خانه خارج شوند یعنی ما موفق شدهایم؛ این امر میتواند آلودگی و ترافیک تهران را تحت تأثیر خود قرار دهد. امیدوارم با همه تلاشها بتوانیم این تغییر رویکرد را داشته باشیم. شهردار تهران بیان کرد: امروز ثابت شده که توسعه مسیرهای سواره کمکی به کاهش ترافیک نمیکند. باید تلاش کنیم به این نکته به شکل مؤثر و کیفی وارد شویم. بهطور مثال، وقتی از توسعه دوچرخه حرف میزنیم یعنی مسیرهای آن را هم باید ایمنسازی کنیم. وی خاطرنشان کرد: ما حدود سه میلیون موتورسوار داریم که بخش اعظم آنها چندان قائل به قانون نیستند و نباید بگذاریم خطوط دوچرخه به تصرف موتورها درآید.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.