کسری بودجه دانشگاه‌ها باید از منابع دستگاه‌های دولتی تأمین شود

وزیر علوم کسری بودجه دانشگاه‌ها باید از منابع دستگاه‌های دولتی تأمین شود وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای رفع کسری بودجه دانشگاه‌ها باید منابع مختلف مالی که در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد، به سمت مراکز علمی و پژوهشی سوق پیدا کند. منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با […]

وزیر علوم

کسری بودجه دانشگاه‌ها باید از منابع دستگاه‌های دولتی تأمین شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای رفع کسری بودجه دانشگاه‌ها باید منابع مختلف مالی که در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد، به سمت مراکز علمی و پژوهشی سوق پیدا کند.

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه برای کسری بودجه دانشگاه‌ها در حال تلاش برای تأمین منابع مالی هستیم، بیان داشت: در سطح کشور منابع مالی مختلفی در دستگاه‌های دولتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد که ضرورتاً هم می‌تواند برای حل مسائل و مشکلات مصرف شود که اگر این منابع به سمت مراکز دانشگاهی و پژوهشی بیاید بسیاری از خلأهای دانشگاهیان را رفع می‌کند.

* عدم مدیریت در منابع مالی یک خلأ جدی است

وی افزود: این موضوع که منابع مالی در دستگاه‌های دولتی نگهداری شود و در پایان سال به صورت مؤثر مدیریت نشود یک خلأ جدی است که باید از این منابع نهایت استفاده را برای جبران کمبود کسری‌ها برد.

* بسیاری از دستگاه‌ها توان لازم را مانند دانشگاه‌ها برای هزینه‌ها ندارند

غلامی تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌ها و نهاد‌ها شاید توان و گستردگی لازم را برای هزینه‌های مختلف به اندازه کافی و همانند دانشگاه‌ها را ندارند که باید این منابع به سمت دانشگاه‌ها هدایت شود.