بی اعتنایی سکه به دلار

بی اعتنایی سکه به دلار دیروز، قیمت دلار با ۵ تومان افزایش به قیمت ۳ هزار و ۴۶۳ تومان رسید و به آرامی وارد محدوده بالاتر شد، این در شرایطی است که سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران در مسیر کاهشی قرار گرفت. به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز هر […]

بی اعتنایی سکه به دلار

دیروز، قیمت دلار با ۵ تومان افزایش به قیمت ۳ هزار و ۴۶۳ تومان رسید و به آرامی وارد محدوده بالاتر شد، این در شرایطی است که سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران در مسیر کاهشی قرار گرفت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، دیروز هر ۵ سررسید آتی سکه در بورس کالای ایران با روند نزولی مواجه شد، به‌طوریکه سکه در سررسید تیر ماه با نرخ یک میلیون و ۳۸ هزار تومان معامله شد و کاهش یک درصدی را تجربه کرد، همچنین سکه تحویل شهریور ماه نیز با افت یک درصدی به قیمت یک میلیون و ۴۹ هزار تومان رسید.

این در شرایطی است که قرارداد تحویل آبان با قیمت یک میلیون و ۶۰هزار تومان معامله شد و با کاهش دو درصدی رو‌به‌رو شد.

از طرفی سکه تحویل دی نیز با ۰٫۱۸ درصد افت به قیمت یک میلیون و ۷۲ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اسفند ماه با نرخ یک میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد و کاهش ۰٫۱۹ درصدی را به ثبت رساند.

از سویی حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۲هزار و ۱۱۱ قرارداد و ارزش آن به بیش یک هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال رسید.

همچنین در بازار نقدی نیز سکه تمام بهار آزادی به نوسانات بهای اونس در بازارهای جهانی واکنش نشان داد و در چهارمین روز هفته، برخلاف افزایش قیمت دلار، در مسیر کاهشی قرار گرفت.

برگشت اونس به ابتدای محدوده هزار و ۲۸۰ دلار تا ساعت ۳ بعدازظهر عامل اصلی بود که قیمت سکه را کاهشی کرد. با این حال، آن‌چه در بازار روز سه‌شنبه جالب توجه بود، تلاش سکه برای ماندن در کانال یک میلیون و ۳۰ هزار تومان بود.

 

این در حالی بود که فلز گران بهای داخلی در آغاز روز سه شنبه معاملات خود را در کانال پایین تر آغاز کرده بود. در چهارمین روز هفته، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان آغاز کرد که کاهشی ۳هزار و ۵۰۰ تومانی داشت، ولی در ادامه روز خود را به کانال بالاتر رساند تا برای دومین روز متوالی در کانال یک میلیون و ۳۰هزار تومان باقی بماند.